Synthetische beugelriemen: ja of nee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Synthetische beugelriemen: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:26

Ik denk dat ik synthetische beugelriemen ga kopen (ivm niet uitrekken en makkelijk onderhoud) maar wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Anoniem

Re: Synthetische beugelriemen: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:36

Slecht het zijn net de wintec singel sloten ze scheuren. Je kan beter leren kopen dat is weel beter.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:34

Ook leer scheurt snel hoor! Kieffer zegt dat ze na 2 jaar aan vervangen toe zijn. Als je wat stevigs wel, kies dan leer met synthetische versteviging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:41

Ja maar leer scheurt lang niet zo snel als synthetische.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:22

Hangt af van wat voor soort kunsstof ze het maken. Een plastic bekertje scheurt snel. pvc-buis blijft over het algemeen heel.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:42

manonutjuh schreef:
Ook leer scheurt snel hoor! Kieffer zegt dat ze na 2 jaar aan vervangen toe zijn. Als je wat stevigs wel, kies dan leer met synthetische versteviging.

Ik heb stijgbeugelriemen van Kieffer. Zaten al bij mijn zadel toch ik het zadel kocht, dus beugelriemen waren al gebruikt en zijn nu ook al 2,5 jaar oud en zien er nog perfect uit!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 06:24

ik heb riemen van kieffer die ook van een soort kunststof zijn,ze zijn wat stug,maar slijten amper.
mijn singelstoten van mijn kieffer zadel zijn van hetzelfde materiaal,ideaal!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:00

Ik heb een combi van leer en syntetisch en die bevallen echt meer dan super :)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:58

Syntetische beugelriemen op een leren zadel is geen aanrader, omdat dit het slijten zou bevorderen. Misschien is leer versterkt met nylon wel wat, maar wat mij nu zorgen baart is zou het breken als er echt heel veel kracht op uit geoefend. Dit heb je meestal alleen nodig in de meest stomme situaties, als je paard met de beugels ergens achter blijft haken en je paard in paniek raakt.
Nu heb ik leren beugelriemen van lemetex, dit schijnt een merk van kieffer te zijn, geloof ik. Dit waren hele dikke beugelriemen en ook hele dure vond ik zelf, maar ze gaan al jaren mee. Ik heb ze wel al meerdere malen opnieuw laten stikken, dit gebeurt zeker niet altijd even goed. De schoenmaker heeft ze ooit gestikt, voor een wedstrijd maar ik kon ze zo weer lostrekken. Nu heb ik ze door de zadelmaker laten inkorten zodat er niet meer gestikt werd in het speldenkussen waar eerder is gestikt en vervolgens ze met de hand laten stikken.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:22

Ik heb ruim een jaar bijna iedere dag met wintec beugelriemen gereden en ze zijn nog helemaal heel.

Op mijn nieuwe zadel krijg ik de lederen versie van Stubben, die zijn wel veel mooier.

Edit: Ik ga wel heel voorzichtig om met mijn spullen.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:35

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:48

Wat voor zadel heb je?
Lederonderhoudsmiddelen en kunstleer gaan nl. slecht samen; de kunststof wordt er door aangetast.
Bij een kunststof zadel kan je daarom het beste kunststof beugelriemen kopen en bij een leren zadel kan je het beste leren beugelriemen kopen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:00

Ik rij nu met kunststof riemen op mijn leren zadel, maar je ziet er heel erg schuursporen van. Met wintec webbers valt dit nog mee, is van zachter kunststof volgens mij. Ik ga iig weer voor leren riemen op mijn leren zadel!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:40

Ik heb ze van Kieffer al bijna 2 jaar en zien er nog super uit, wat alleen heel vervelend is dat ze heel erg 'piepen' met mijn Petrie laarzen met coating. Terwijl de stubben beugelriemen met kunststof dat helemaal niet hebben.