kwalitatief goed hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

kwalitatief goed hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:09

Hallo,

ik ben aan het kijken voor een mooi goed kwalitatief hoofdstel.
nu denk ik zelf aan de Kieffer dagmar.
dus heb een paar ruiterwinkels gebeld of dat hun die hadden en toen vertelde die man van die winkel dat kieffer lang zo goed niet meer in, dat ze 10 jaar achter lopen, slechte service hebben en het hoofdstel niet geheel van leer is.
is iemand daar bekent mee?

wat is voor de prijsklasse nog meer een goed hoofdstel?? (129 euro kost de dagmar) (dit vind ik al een hoop geld voor een hoofdstel dus niet met dure stubben ofzo aankomen.)

alvast bedankt!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:17

Laatst bijgewerkt door Miepp op 13-05-09 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Re: kwalitatief goed hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:29

De goldline van HH is goed.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:36

Ik had voor mijn pony een Kieffer hoofdstel, was er hartstikke tevreden over :)
Na 3 jaar was hij nog hartstikke netjes, vind het eigenlijk nog best jammer dat Kev hem niet pastte, anders had ik hem lekker zelf gehouden :Y) .

Maargoed, ik hoor ook weer mindere verhalen van Kieffer hoofdstellen, maar denk dat je dat bij veel merken wel hebt ;)

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:54

IR en HH zijn denk ik toch niet te vergelijken met een Kieffer, want dat is een a-merk (toch?)
dus wil wel van die kwaliteit. in ider geval mooi soepel leer.
heb nu een goedkope en dat is net karton haha

mijn voorkeur gaat nog steeds naar de kieffer (de dagmar is zo mooi! en zacht!)

klopt, ligt er ook aan hoe je zelf bent, ik ben wel gauw ergens tevreden mee.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:57

Ik heb nu een IR, super ding :)
Ik heb ook Kieffer gehad, maar volgens mij ben ik bedrogen,w ant binnen een halfjaar waren al miin gespen verroest.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:58

Mijn voorkeur gaat ook naar de Kieffer. Imperial riding vind ik ook wel een goed merk.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:58

Persoonlijk ben ik erg tevreden over het Anky hoofdstel. Ik heb meerdere merken en soorten geprobeerd, maar dat vind ik een fijn en soepel hoofdstel.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:59

Ik vind IR toch wel een stuk beter dan HH :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:41

Zowel van HH als IR zijn er meerdere lijnen. De hoofdstellen hebben allemaal een goede prijs/kwaliteit verhouding. De goldline van HH is dus gewoon echt een A-kwaliteit, meer dan dat van kieffer, die wat inkakt. HH moet zich ook nog echt bewijzen op de duurdere markt natuurlijk. Die heeft toch een bepaald imago.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 06:49

ik heb meerdere merken gehad,maar mijn persoonlijke voorkeur gaat echt uit naar Kieffer boven de HH luxere lijn.

momenteel gebruik ik een Anky hoofdstel,ook prima kwaliteit voor het geld wat je betaald.
ik vind het zacht onderlegde kopstuk erg fijn aan dat hoofdstel.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:53

Ik zou persoonlijk gaan voor een Kieffer. Ik heb zelf een tijdje gereden met een hoofdstel van HH, en ik was er niet zo over te spreken. Zeker niet als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Kieffer.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:55

Ik heb een schockemohle hoofstel en ben er erg blij mee. Soepel en zacht onderlegd en het leer is van goede kwaliteit. ER zijn diverse modellen, maar de prijs ligt tussen de 100 en 150 euro voor een 'nomaal' hoofdstel. (dus geen ST-hoofdstel)
Dan heb ik ook nog een Ainsley hoofdstel en die gaat inmiddels al een jaar of 8/9 mee. Ook super kwaliteit, maar wel erg duur.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:56

ik vind schockemöhle hoofdstellen en stubben hoofdstellen toch ook erg goed.. schockemöhle heeft in het begin iets minder soepel leer, maar na een keertje dragen zijn ze super en houden ze zich goed. Worden dan ook echt lekker soepel!

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:12

Ik heb twee stubben hoofstellen en die waren echt niet duurder dan de kiefer die jij bedoelt.
Kwaliteit is wel echt goed!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:07

Het eerste hoofdstel dat wij hebben gekocht was een kieffer, prijs rond de 100 euro, heel fijn en soepel leer!
Daarnaast hebben we er nog een van global bij gekocht, rond de 120 euro, die vind ik kwalitatief wat minder; leer is niet echt soepel en de teugels zijn ook heel stroef. (wij hebben het hoofdstel gekocht omdat ie heel mooi was met steentjes enzo, maar kwaliteit was wel iets minder dan die kieffer)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:39

ik zelf ben gek op IR en passier :j
Kieffer vind ik niet mooi, maar wil dan ook alleen blinde sluitingen en kieffer heeft bijna geen hoofdstellen met blinde sluitingen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:20

ik ben helemaal weg van passier, maar goed dat was ook een belachelijk duur hoofdstel.
voor mijn pony had ik de pagony special, met de dikke neusriem.
ik vette hem geregeld in, in het begin hard.
maar op een gegeven moment super soepel.
maar echt zekers super kwaliteit. die nieuwe eigenaresse heeft het hoofdstel nu ook nog, nog helemaal super.
2 jaar nu denk ik ?

en voor stubben,passier etc. kan je ook op marktplaats kijken, goede relatief nieuwe hoofdstellen voor een mooi prijsje !
heb je super hoofdstel, maar niet de hoofdsprijs ;)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:19

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:28

Ik ben ook helemaal weg van de IR, wij hebben dat hoofdstel gekocht en inmiddels is hij al 12 jaar in gebruik. Ziet er nog super uit en glimt als de beste zou zo schatten dat hij nieuwer is dan de rest van onze hoofdstellen. IR is in mijn ogen op dat gebied toch ook wel een A-merk.

Verder heb ik ook een kieffer hoofdstel dat me €75 euro heeft gekost en super soepel is, mooi leer. Verder hebben we Euroriding dat was duurder heel mooi soepel leer maar iets te soepel waardoor het echt uitegerekt is.

Zo kan ik nog wel even doorgaan ik zou dus voor IR gaan omdat deze gewoon mooi leer zijn en niet de hoofdprijs vragen. Kieffer is een optie maar goed opletten op de kwaliteit omdat dit verschil heel groot is ook onder de hoofdstellen van hetzelfde soort. Heb ooit een hoofdstel met echt slecht leer in mijn handen gehad een ander hoofdstel zelfde type voelde echt heel fijn aan.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:04

Mijn eigen mening is dat het hoofdstel zelf niet echt uitmaakt, met de goede verzorging kan alles wel een aantal jaren mee. Zelf gebruik ik een Pagony hoofdstel en die is 2 jaar niet ingevet geweest, nu weer ingevet en dat gaan we nu ook elke maand doen. Maar hij zit nog super op mijn pony, ben er zeer tevreden over. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:08

Ik ben zéér tevreden over Imperial Riding. :j (En Chetak. Dat hoofdstel wint het van allemaal. Maar dat is eigenlijk een goedkoper merk en ik heb er ook mindere hoofdstellen van gezien.)
Stübben hoofdstellen gaan ook heel lang mee, maar bij mij wordt dat leer op sommige plekken iets 'rimpelig'. Passier heeft daar soms ook wat last van. Maar het leer scheurt niet, blijft soepel en de gespen hebben nog nooit geroest. (Dat gebeurt wel bij Pagony of gelijkwaardige merken die ik heb gehad.) Bij Kieffer zit er soms wat kwaliteitsverschil tussen de hoofdstellen. Ik heb hoofdstellen gehad die na jaren intensief gebruik nog als nieuw waren, maar er zaten ook exemplaren bij die het niet zo lang hielden. Maar Kieffer is wel prijsgunstig. Stübben en Passier zijn duurder.
Als je een A-merk pakt, mag je er toch vanuit kunnen gaan dat je een hoofdstel hebt van goede kwaliteit. Het ligt verder voor een groot deel aan het gebruik en onderhoud hoe mooi / goed het hoofdstel blijft.