Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
de pads wie je er onder legt zijn daar namelijk voor gemaakt,
) rommulus schreef:nee ik rij niet meer boomoos is absoluut niet geschikt voor mijn paard (daarom staat mijn zadel ook te koop)
de plekken die jij omschrijft zijn gewoon druk plekken die ten kennen geven dat je zadel niet past en kneld op de plekken waar je die plekken ziet
sil ziwwet zich ook een ongeluk met rijden (die word niet veel natter dan dat ik hem afspuit)
ik zal je wel op de hoogte houden
)
Nicolevdl schreef:Ik zou gaan voor een HAF pad, die zijn ook geschikt voor boomloos. Ze zweten wel, alles zweet, maar ze nemen geen zweet op waardoor je niet zo'n smerig dekje krijgt.
Schuurplekken achter het zadel kunnen komen doordat het zadel net iets te lang is. Maar dat is bij boomloos geen probleem.
Aria_zz schreef:De pommel kan je ook vervangen door mousse of zo iets er in te steken, dan is er geen probleem met te smal of te breed. Ik heb dat er ook in zitten bij mijn fjord, en het is geen probleem met verschuiven of zo.
zij schreef:de pommel ligt goed als ik hem los op de rug zeg, dus de theorie dat de pommel niet goed zou zijn valt ook af. (gelukkig: geen nieuw zadel nodig om die reden)
ik zag op de site van barefoot wel nog flexibele pommels staan. misschien dat ik dat nog uitprobeer anders.
maar de plekken zitrten ook niet alleen onder de pommel, maar ook op de rand van de overgang tussen wol en geen wol... daar zit ook de rand van de inlages...
zij schreef:Aria_zz schreef:De pommel kan je ook vervangen door mousse of zo iets er in te steken, dan is er geen probleem met te smal of te breed. Ik heb dat er ook in zitten bij mijn fjord, en het is geen probleem met verschuiven of zo.
wat is mousse? of bedoel jij hetzelfde als die flexibele ppommel op de site van barefoot? daar schrijven ze namelijk wel dat het zadel dan minder stabiel ligt?