Ik ben hier nieuw hier op bokt en ik heb een vraag over aanschaf van een zadel.
Aankomende zaterdag komt mijn paard(arabierxfries) alleen ze heeft nog geen zadel(oude zadel was te klein) en is de afgelopen 2 maanden zonder zadel gereden.
Ik ben dus opzoek naar een nieuw zadel. Ik heb zelf totaal geen verstand van zadels dus dat maakt het er niet handiger op
Ik ben van plan ong. 3x per week in de bak te rijden(een beetje dressuren) en de rest van de week buiten rijden / longeren etc. Ik denk dus dat een veelzijdigheids zadel het beste is. Denken jullie ook? En weten jullie een goede zadelpasservice? Ik woon in Gouda. En wat raden jullie aan, een 2dehandszadel kopen van een goed merk en laten aanpassen aan het paard? Of een heel nieuw zadel? Mijn budget is niet erg hoog namelijk(500-600euro).Thanks alvast!
) hebben ze een eigen zadel passervice waar ze je van dienst kunnen zijn met zowel tweede hands als nieuwe zadels voor leuke prijzen..
Hierbij kun je denken aan een Rossner, Euroriding, Stübben, maar er zijn nog meer merken die aan je eisen voldoen hoor. Je zou gewoon eens naar een 2 a 3tal winkels moeten gaan die zadels verkopen en er gewoon een aantal op de bok uitproberen. Dan weet je al heel wat meer. Heb je op basis daarvan wat zadels uit gekozen, kun je deze onder begeleiding van een goede passer, uitproberen op je paard. Er zijn een aantal zaken die ook met gebruikte zadels van o.a. A merken aan huis komen passen.