Help welk zadel moet ik

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Help welk zadel moet ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 18:54

Na enkele topics geplaatst hier te hebben en echt tot het besef te komen dat ik een maatje groter van zit moet nl 18 inch twijfel ik enorm welk zadel ik moet gaan kopen. Ik heb nu een isabella wert dressuur maar ik doe ook graag een sprongetje en anders zit ik met 2 zadels dus nu zoek ik misschien een goed VZD dus meer aanleunend naar dressuur en doordat ik dikker boven benen heb met niet zoveel wrong. Ook mag het zadel niet te lange kussens achteraan hebben want ik rijd met een D pony. Kruising haflinger welsh met weinig schoft. Nu ben ik bij een kieffer verdeler geweest en die zei de amsterdam (nieuwste maar kost 1500 nieuw) Kan ik nergens een goed passend lekker zittend 2dehands zadel vinden en oh wee welk dan toch ben ten einde raad en kan echt niet beslissen. Onze zadelmakers in de buurt hadden al niets 2dehands binnen in 18 inch |(

Bedankt alvast
(wel van België)

fjordnina

Re: Help welk zadel moet ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:35

Laat Esther van Green Distance eens komen met haar Massimo zadels. Er zit hoogstwaarschijnlijk wel een passende bij. Die zadels zijn in eerste instantie speciaal voor koudbloeden gemaakt, later is dat verder uitgebreid naar een heel groot assortiment aan maten en een aantal verschillende types zadels. Massimo's zitten zo tussen de 1000 en 1250 euro in (natuurlijk afhankelijk van het type). 2ehands heeft Esther ze ook wel, dan is de prijs vaak rond de 800 euro.
Ze komt ook naar Belgie, maar je betaald natuurlijk wel reiskosten.
Ik zou zeggen, kijk gewoon even op haar site.

De massimo's hebben standaard een voorsingel (zodat de singel recht om de buik loopt ipv naar voren trekt zoals je vaak ziet bij normale zadels), korte kussens, een breed kussenkanaal (zodat de ruggegraat echt vrij ligt) en zitten heerlijk.

Ik heb er zelf een voor mijn rondgeribte fjordenmerrie met weinig schoft en ben er echt super tevreden over. Heb hem ook bij Esther gekocht en ook daar zijn beslist geen klachten over.
Zie www.greendistance.nl

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:27

Iemand ervaring dan met JC saffier veelzijdigheid??

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:28

Wij hadden een hubertus vhz zadel richting dressuur. Was best wel een fijn zadel.

Nicolevdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:31

JC Saphir heeft een hele diepe zit en dikke kniewrongen. Doordat de zit zo diep is moet je haast een maat groter hebben dan normaal. Ik zou eerder gaan voor een zadel met wat vlakkere zit en zonder keilkussens.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:35

ik heb een euroriding diamant 18 inch boombreedte 4
is een fijn zadel ook voor jou type pony
ik ga voor mijn paard terug op KN dus euroriding is binnenkort te koop ?
is een halfjaar gebruikt :)

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:53

hoeveel vraag je nog voor je zadel en is dat dan net niet te breed voor mijn paardje boommaat 4? waarom verkoop je het terug? en wanneer zou dat zijn want ben dringend op zoek!! :)

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:53

oh ja heb op de JC safier gezeten in de winkel en die zat eigenlijk vrij lekker en paste toch aan mijn poeperd. dinsdag komt de zadel maker is langs met dit zadel

cocolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:55

jc safier zadel !
ik heb er heerlijk op gereden!
en zijn van goede kwaliteit!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:30

was het ook de VZD
hopelijk past het op mn pony want is vrij breed en zonder schoft
zit het zacht?