Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

CaPrIoLe`79 schreef:Die kun je volgens mij bij teun van riel kopen, die heeft zowat alles. Maar je mag in de hunterclass ook een pelham. Als je dan toch wat sterks erin wilt hangen kun misschien beter voor dat gaan.
Of misschien een gewone D-trens in combinatie met een vaste martingaal? dat toont al veel beter.
Uiteindelijk beoordelen ze je proef op lichtheid...
CaPrIoLe`79 schreef:Een vaste martingaal mag wel en zie je heel veel.
crazycactus schreef:Als je paard gewend is om op een heel simpel snaffletje te lopen zou ik een normale kneveltrens, zonder de slow twist, of een eenvoudige trens nemen. In de regelementen staat namelijk dat je mag gebruiken: een engelse trens, kimberwick, pelhalm evt. met 2 teugels. Dus je hebt in prinicipe keuze genoeg om niet aan zo'n heftig bit als een slow twist te hoeven denken.
Maar Quarters en Paints zal daarvan niet ver afwijken).
Dus niet evt, je moet dan met 2 teugels.
maar een triangular mouth is nog veel taps toelopender. Even voorbeeldje van een triangular opgezocht klik (beetje extreme triangular
maar het geeft een goed beeld).
Zo ben ik ook aan het zoeken en meten geweest tot ik er 1 vond die legaal was
Ik heb nl nog een knevel liggen, die heel fijn is met rijden, maar die is dus niet legaal
zon mondstuk mag zo wie zo (mits hij kwa mondstuk die 5/16 inch is) Wat je dus op 1 inch van de ring meet. Naar beneden mag er niets uitsteken (prongs) en naar boven, bij een gebroken mondstuk, mag er niets uitsteken, bij een ongebroken monstuk is een 1,5 inch tongboog toegestaan. (om die reden zullen wrs ook de meeste Mylers niet mogen. Een gebroken of dubbel gebroken mondstuk mag geen tongboog hebben.) Citaat:All mouthpieces must be a minimum of 5/16"in diameter with snaffles to be measured 1 "from the cheek with a gradual decrease to the center of the snaffle.
Citaat:mouthpieces may be inlaid, but smooth or latex wraped
Citaat:Smooth, round, oval or eggshaped, slow twist, corkscrew, single twisted wire, double twisted wire mouthpieces and straight bar or solid mouthpieces are allowed.