Welk zadel ligt op jouw welsh d pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Welk zadel ligt op jouw welsh d pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 17:14

Hallo,

Vandaag is Divoza bij mijn bijna 4 jarige welsh D pony geweest met de zadelpasservice.
We kwamen erop uit dat ik graag een mooi en goed zadel wil, aangezien ik een Baseline Start heb van mijn gepensioneerde pony om hem mee in te kunnen rijden, en als hij mooi uigevormd is wil ik een goed kwalitatief veelzijdigheidszadel. Ik had zelf in gedachten de Rossner Amerika, omdat die voor de wat bredere rug is. Nu kwam de man in kwestie, die van de passervice was, ermee aan dat ik beter een Pagony Haflinger op mijn pony kan leggen, als een Rossner, een Kieffer en een Stubben. Zo verschrikkelijk breed is hij niet eens, maar de Pagony zou beter liggen. Hij heeft er geen Rossner of iets anders opgelegd, alleen de Pagony, dus het wezenlijke verschil heb ik ook niet kunnen zien.
Het lijkt me alleen heel sterk dat een mooie sportieve, maar toch ook best brede haflinger bij mij op stal wel een Rossner Amerika (zonder aanpassing aan de boom of wat dan ook) kan hebben, en mijn welsh d niet.
Ook vond ik dit zadel erg lelijk, en had meer het idee dat die Pagony mij echt aangesmeerd moest worden.
Nu vroeg ik me af of er mensen kunnen vertellen over hun ervaringen met de Pagony Haflinger, en de Rossner. Of welk ander zadel dan ook op een welsh d. :D

Alvast bedankt.

jeartsa

Re: Welk zadel ligt op jouw welsh d pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:47

ik vind persoonlijk de rossner fijne ponyzadels,liggen goed en de kwaliteit is ook echt goed en ze zijn nog mooi ook!

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:52

ik ben misschien een beetje laat, maar alle rossner zadels pasten niet op mijn pony,

ik heb nu een tweedehands kieffer, bij divoza weg, maar ik weet niet welk type het is.
het is een dressuur, het past perfect en zit heerlijk.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:24

Een Rossner Amerika is eigenlijk helemaal niet voor de wat bredere rug, daar deze zadels (tenzij breder besteld of later aangepast) gewoon in een medium boom geleverd worden (31). Meestal voor een Haflinger te smal dus. Vind het wel vreemd dat de passer alleen de Pagony erop gelegd heeft, maar je had zelf natuurlijk ook kunnen vragen om meerdere te passen en te proberen. Dan had je verschil kunnen zien en voelen. Persoonlijk zou ik zeggen, lekker een andere zadelmaker/passer laten komen, zodat je goed advies krijgt en kunt kiezen uit diverse zadels na uit proberen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 22:38

Heb ik ook zeker aangegeven, maar dat was niet nodig. Er paste naar zijn mening toch geen enkel ander zadel op. Ook al wilde ik dit graag zien, het had geen zin en hij ging verder met het volgende paard. Ja, klinkt raar, maar het was ook een apart bezoek.

Heb nu ook de Thorowgood zadels bekeken, en die zijn ook voor een breder paard.
En de Rossner Amerika, die staat beschreven als voor de bredere rug? (boom eventueel aangepast) En die haf bij mij op stal heeft dus zo'n Rossner Amerika die gewoon perfect ligt. Evenals een wat bredere welsh pony kruising bij ons die een Rossner dressuur heeft.