Vandaag is Divoza bij mijn bijna 4 jarige welsh D pony geweest met de zadelpasservice.
We kwamen erop uit dat ik graag een mooi en goed zadel wil, aangezien ik een Baseline Start heb van mijn gepensioneerde pony om hem mee in te kunnen rijden, en als hij mooi uigevormd is wil ik een goed kwalitatief veelzijdigheidszadel. Ik had zelf in gedachten de Rossner Amerika, omdat die voor de wat bredere rug is. Nu kwam de man in kwestie, die van de passervice was, ermee aan dat ik beter een Pagony Haflinger op mijn pony kan leggen, als een Rossner, een Kieffer en een Stubben. Zo verschrikkelijk breed is hij niet eens, maar de Pagony zou beter liggen. Hij heeft er geen Rossner of iets anders opgelegd, alleen de Pagony, dus het wezenlijke verschil heb ik ook niet kunnen zien.
Het lijkt me alleen heel sterk dat een mooie sportieve, maar toch ook best brede haflinger bij mij op stal wel een Rossner Amerika (zonder aanpassing aan de boom of wat dan ook) kan hebben, en mijn welsh d niet.
Ook vond ik dit zadel erg lelijk, en had meer het idee dat die Pagony mij echt aangesmeerd moest worden.
Nu vroeg ik me af of er mensen kunnen vertellen over hun ervaringen met de Pagony Haflinger, en de Rossner. Of welk ander zadel dan ook op een welsh d.

Alvast bedankt.