alvast bedankt
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dat probleem, met het hoofd in de lucht lopen, moet je rijtechnisch oplossen, dus met goede les. Als jouw instructrice als tip geeft dat je een slof erom moet knopen, is dat voor mij een teken dat het haar de kennis ontbreekt om een betere oplossing te bedenken.
Waar de kunde ophoudt, beginnen de hulpteugels, zeggen ze wel eens..
Ladygiroc schreef:Sorry Myukii maar ben het niets met je eens..
Waarom is een intructriese meteen 'slecht' als ze een slof adviseerd??
Met een slof kan je prima de juiste spieren trainen en je paard een handje helpen om los te laten in het lijf. Maar je moet wel weten hoe..en dat weten de meeste mensen niet. Daar gaat het ook fout...bij de hand van de mens..niet bij de teugel

geerke schreef:als je hem gebruikt als begrenser is er niets aan de hand....maar in dit geval is het om het hoofd van het paard naar beneden te 'trekken'....niet doen dus....dan is het niet maar uit ontspanning dat hij laag loopt ,maar omdat hij naar beneden getrokken word....
Quartusje schreef:hey is er iemand die ook met een slofteugel rijd want mijn lesgever zegt dat het even noodzakelijk is voor mijn paard omdat ze heel koppig met haar hoofd in de lucht wil lopen, maar zijn er ook nadelen aan?
alvast bedankt
)