Omdat mijn d-pony afgelopen december is overleden, denk ik erover om zijn spullen weg te geven: veelzijdigheidszadel, hoofdstel, dekens, peesbeschermers, halster, etc. Ik denk er nog over omdat ik het toch ook een beetje moeilijk vind om het allemaal weg te doen. Wat het minder moeilijk zou maken is dat het een goede bestemming krijgt. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een zorgboerderij. Heeft iemand een tip welke organisatie o.i.d. ik hiermee blij zou kunnen maken? Het liefst in de omgeving van Nijmegen.
Zit er geen gehandicapten manege bij jou in de buurt? Die zijn altijd heel blij met spullen.
@bobolien: je was met net voor
xjudithx
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-09 10:23
Brainless schreef:
Zit er geen gehandicapten manege bij jou in de buurt? Die zijn altijd heel blij met spullen.
@bobolien: je was met net voor
Ja, maar kunnen die ook 'gewone' spullen gebruiken? Moet het niet aangepast spul zijn?
ariana24
Geplaatst: 11-05-09 10:24
je hebt hierin de buurt een zorg boerderij de paardenmaat ( zij zijn veel bezig met NH maar ook met gehandicapten die alles leren met de paarden enz enz ) misschien is dat een optie ? is vlakbij de rijkerswoerdse plassen
Twaalf
Geplaatst: 11-05-09 10:25
Nee hoor, die gebruiken ook gewoon tuig Denk dat een manege voor mensen met een beperking erg blij zal zijn als mensen hen willen helpen met tuig, donaties, hulp etc.
xjudithx
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-09 10:26
@ ariana24: De paardenmaat had ik ook gevonden, maar op de site zag ik niet of zij met de pony's rijden. Ik zag vooral borstelen, knuffelen, verzorgen etc. Maar ik kan eens informeren.
oOoKellyoOo
Geplaatst: 11-05-09 10:26
Ik heb dat ook eens gedaan, heb toen vanalles geschonken aan een kleine manege waar alles gestolen was, ik was toevallig daar toen de kinderen aankwamen voor rijles , daar werd tegen gezegt dat er voorlopig geen lessen zijn ivm diefstal, de een na de ander kind begon te huilen. Ik vroeg wat heb je op zn minst nodig , daarop antwoorde hij met een paar oude zadels en hoofstellen was hij al ontzettend blij. Ik een stuk of 5 6 zadels dekjes en hoofstellen bijelkaar gescharreld en langs ge bracht. Die waren daar zo blij dat ze na een tijdje een BBQ hielden en als special gast werd behandelt. Ik vond dat zeer dankbaar en zou het zo weer doen
xjudithx
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-09 10:27
urselin schreef:
Nee hoor, die gebruiken ook gewoon tuig Denk dat een manege voor mensen met een beperking erg blij zal zijn als mensen hen willen helpen met tuig, donaties, hulp etc.
Okee, dan ga ik eens informeren. Hier in de buurt zit volgens mij een manege voor mensen met een beperking.
Bedankt allemaal, ik ga eens rondmailen. Zelf heb ik deze gevonden: http://www.maartenshoeve.nl/ Ik zou het heel fijn vinden als de spulletjes van mijn paardje een goede bestemming krijgen.
jah ik ook eigenlijk wel. vind het wel een super idee van je dat je bereid bent dit te doen..
xjudithx
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-09 13:48
Evelyne79 schreef:
Excuses voor het ophalen van een oud topic, maar ik was wel benieuwd waar het nou naar toe gegaan is
Hoi Evelyne, Ik heb contact gehad met o.a. de Maartenshoeve. Maar omdat ik zeker wilde zijn dat mijn spulletjes ergens terecht kwamen waar ze zeker zouden passen (ze moeten maar net een paardje met dezelfde grootte en bouw hebben) en nog gebruikt zouden worden, heb ik besloten wat spullen te verkopen en het geld te doneren. Het geld is naar Stichting de Paardenkamp gegaan. Er liggen nog wat spulletjes die ik nog weg ga doen, maar ik kon het niet allemaal ineens vanwege de emotionele waarde. Ook houd ik waarschijnlijk een paar dingetjes.
Hier gaat een slotje op! Topic dateert uit mei 09. Volgens bokt-begrippen valt dit onder de categorie 'Oud topic'. Toch laat ik de vraag en het antwoord er nu wel instaan. Zodat men kan lezen wat er exact mee gebeurd is.