wie weet wat voor stang dit is?
(ik heb deze door inruil gekregen...ik zou een een D-trens krijgen
maar dit is duidelijk een stang. )
Als iemand interesse heeft....hij is te koop.
Hij is 12.5 cm.
met vriendelijke groet
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar dit is duidelijk een stang. )
Bedoel je dat deze bitten net dat beetje hefboomwerking hebben dat je soms nodig hebt en dat je bij een heftig paard zo toch genoeg te zeggen hebt om het eigen initiatief binnen de perken te houden, en dat je korter en prettiger kunt inwerken op zulke paarden dan dat je met een gewoon trensje zou kunnen? Citaat:Ongebroken, gebroken of dubbel gebroken.
Bitten voorzien van een draaibaar mondstuk, een cilindervormige tussenschakel of een tongboog.
Lusitana schreef:Voor zover ik weet is ook de pessoa toegestaan, deze valt in hetzelfde type bitten.
Wat de kimblewick betreft, dus waar het om gaat, is erge onduidelijkheid.
Want het voldoet aan de beschrijving van toegstane bittenCitaat:Ongebroken, gebroken of dubbel gebroken.
Bitten voorzien van een draaibaar mondstuk, een cilindervormige tussenschakel of een tongboog.
In de regelementen staan wel afbeeldingen van bitten die toegestaan zijn en daar staat geen kimblewick bij, wel een die erg er op lijkt, maar dan gebroken. Er staat verder dat een kinketting is toegstaan. Ik denk dat men bij het opstellen van de regels nooit aan de kimblewick heeft gedacht en ook niet bij het aanpassen, maar ik denk dat men er een hele kluif aan heeft om te bewijzen dat het niet kan.![]()
De werking van een bit met oogjes voor de bakstukken boven de ringen, dat wel toegestaan is, is nl hetzelfde, helemaal als daar een kinketting aan mag.
Eigenlijk nog best interessant om dit uit te zoeken.