Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Anoniem schreef:Ik zou het bij je dubbel gebroken water trens houden en je gewone neusriem (niet aansnoeren!) of een mex neusriem kan ook maar ook deze is niet bedoelt om aan te snoeren. Dit probleem moet rijtechnies worden opgelost. Dus neem een goede instructeur en ga daar mee aan de slag. met scherpe bitten en neusriemen maak je het van kwaad naar erger... Want na een tijdje reageeren ze nergends meer op.
wanuu schreef:Het is wel bij een Mexicaanse neusriem, dat als je deze te strak doet, dat het heel erg kan gaan drukken op de neus, en ik weet niet hoe jouw verzorgpaardje hier op reageert..
Het is een beetje zonde om een duur hoofdstel te kopen, die je straks niet kunt gebruiken
r_oo_sj_e schreef:Anoniem schreef:Ik zou het bij je dubbel gebroken water trens houden en je gewone neusriem (niet aansnoeren!) of een mex neusriem kan ook maar ook deze is niet bedoelt om aan te snoeren. Dit probleem moet rijtechnies worden opgelost. Dus neem een goede instructeur en ga daar mee aan de slag. met scherpe bitten en neusriemen maak je het van kwaad naar erger... Want na een tijdje reageeren ze nergends meer op.
ik heb ook les! *(nu even niet door knieblessure) maar ik werk er zelf ook heel erg aan en tis oook een van mijn punten. en zowieso als t een mexicaanse neusriem wordt dan gaat ie ckr niet te strak maar ik lees veel op internet dat je je paard er iets beter op terug kjan krijgen!

EngeltjeS schreef:Ho ik bedoelde het niet aanvallend hoor. Ik ken je instructeur niet
Het zijn alleen tips die ik vaak gebruik bij zulke combinatie's.
Laat je je instructeur ook weleens op je paard rijden? Hoe ervaard hij het dan? Hoe lost hij het op?
Kijken is leren
succes
ik heb al onwijs veel tips gehad en t stomme is dat t niet werkt!:P maarja
Als je er een kunt lenen en als dat inderdaad zo'n verschil maakt (moet je er wel een paar keer mee springen, na 1 keer weet je nog niks) zou je het aan de eigenaar kunnen voorleggen maar als je mijn bijrijder was... zou ik je naar mijn instructrice schoppen
Froexiie schreef:Ik zou niet een Mexicaanse neusriem nemen, of riempjes strakker doen e.d. Dit kan je beter zelf oplossen. Eerst gewoon een lesje alleen op jóuw tempo springen, ook de lagere sprongen. Dan wat hoger en zien hoe dat gaat.
hestejente schreef:Een watertrens is GEEN stang, een bit is pas een stang als het een hefboomwerking heeft, niet als het mondstuk ongebroken is. Daarnaast kan rubber vreselijk gaan branden in de mond.
En verder ben ik het met de anderen eens dat je beter je geld kunt besteden aan les dan aan een andere neusriem. Mexicaanse neusriemen zijn mode, maar da's nog geen reden om er meteen een te kopenAls je er een kunt lenen en als dat inderdaad zo'n verschil maakt (moet je er wel een paar keer mee springen, na 1 keer weet je nog niks) zou je het aan de eigenaar kunnen voorleggen maar als je mijn bijrijder was... zou ik je naar mijn instructrice schoppen