Welk soort zadel voor...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Welk soort zadel voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 10:36

basisdressuur, basiswestern, buitenritten, trektochten, beetje springen en eventueel endurance en TREC in de toekomst?

Ik rij nu met en Barefoot Atlanta, maar wil op termijn voor mijn arabiertje van 9 een ander zadel kopen (boom, flexibele boom, boomloos, ben er nog niet helemaal uit), waar ik zowat alles mee kan, bij voorkeur met een zachte zit (ben ik nu gewend ;) ) en met de mogelijkheid tot bevestigen van bepakking. Om dat ik mij nog moet oriënteren welk soort zadelmaker/-passer ik kan laten komen, wilde ik even weten in welk genre zadel ik best op zoek kan gaan met mijn eisen, modellen mogen natuurlijk ook, maar hoop op deze manier ook zadelsoorten te leren kennen die ik eerder nog niet gezien/van gehoord heb of voor- en nadelen van een aantal zadelsoorten te ontdekken...

fjordnina

Re: Welk soort zadel voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:19

Geschikt voor basisdressuur, buitenritten, trektochten, springen, endurance en TREC is bijv. de Massimo Trail. Alleen western wordt met een engels zadel wat lastiger denk ik, maar is misschien ook nog wel te doen.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:03

Guichard? Zonder knop dan i.v.m. springen :Y)
En Specialized saddles heeft ook zo'n modelletjes die je voor alles kan gebruiken.
Heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar ze lijken me wel geschikt voor jou eisen ;)
Of een deuber quantum, is met flexibele boom.
Oh ja en ook malibaud is denk ik geschikt. Maar niet zo geschikt om te springen lijkt me, tenzij mss kleine sprongetjes zoals in TREC :j

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:14

Bedankt voor de tips, zitten een aantal interessante modellen bij die ik eens nader ga bekijken!

jeartsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:45

american flex zadels zijn geheel verstelbaar