Bontje?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Bontje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 22:58

En hiermee bedoel ik zo'n één:

Afbeelding

Ik rijd zelf op een pony met een zadel die op zich goed past, met een dun sjabrakje. En sinds ik zo'n ding op een wedstrijd ben tegengekomen ben ik er verliefd op geworden. Nu komt mijn vraag, misschien klinkt het wat dom in jullie oren maar beter iets zeker weten dan iets niet weten. :+

Maakt het veel uit als dit onder het zadel komt? Ik heb haar ook gereden met een hele dikke sjabrak en dat paste goed, is op een manege gekeken want ze was wat dik geworden, en we waren bang dat het dus te klein was. Maar het paste super, met dekje er onder. :D

Geak_Nena

Re: Bontje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:59

JA zou je moeten proberen, maar het kan zijn dat het lastig uitpakt en dat het téveel opvult.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 23:02

Geak_Nena schreef:
JA zou je moeten proberen, maar het kan zijn dat het lastig uitpakt en dat het téveel opvult.

En wanneer is het te veel opgevult?

(Nu ik toch bezig ben met vragen. :P)

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:03

als je een bontje onder het zadel doet die goed past wordt het allemaal een stuk krapper dat kan juist de ligging van je zadel verpesten paard heeft er last van net als dat jij dikke sokken in schoenen doet die je goed passen zit niet lekker.

ze hebben ook bontjes zonder bont aan de onderkant showbontjes noem ik het wel de mooie randen langs je zadel maar geen bont onder het zadel ideaal als je het voor de sier wilt gebruiken op hipponet.be heb ik hem besteld je kunt zelf de kleuren kiezen helemaal top!!!

groetjes steffie

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 23:05

Ok, ik heb wat rondgekeken op internet, en heb wel iets gezien. Eens kijken hoe het zit, en anders hebben we altijd nog hier eenmaal andermaal. :D

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:08

Nimuz_ schreef:
Ok, ik heb wat rondgekeken op internet, en heb wel iets gezien. Eens kijken hoe het zit, en anders hebben we altijd nog hier eenmaal andermaal. :D

de prijzen van een echt bontje liggen hoger dan een showbontje let hierop ;)

als ik me niet vergis was de prijs nieuw rond de 40 euro incl verzenden vanuit belgie

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 23:10

Ik zit ook al wat te kijken op marktplaats, weet niet of ik dat hier mag plaatsen, maar doe het maar.
http://link.marktplaats.nl/250400182
Is dit zoals jij het noemt een showbontje? Dan weet ik naar wat ik verder moet zoeken. -red-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:17

Nee, dat op marktplaats is duidelijk geen showbontje, je ziet de wol onder het katoenen gedeelte onder de rug zitten.
Een echt showbontje bestaat uit 2 wollen randen met een lap katoen tussen die onder het zadel moet. Is het ideale bedrog.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 23:30

Ok, bedankt allemaal. :D
Ik heb hier echt iets aan gehad en ik zal eens rond snuffelen. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 06:57

Tip, foxy80 (2 reacties naar boven) heeft die dingen in haar assortiment. En daar zijn al heel wat positieve reacties op gekomen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:05

er worden al goede tips gegeven lees ik!
inderdaad is een bontje mooi(vind ik)
eerlijk dat je verteld dat je hem daarvoor wel zou willen

inderdaad zo'n showbontje is een mooie oplossing,heb je toch het uiterlijk,en verander je de pasvorm van je zadel ook niet.

ooteman verkoopt ze ook

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:49

Volgens mij bestaan er ook bontjes zonder bont vanonder. Het vult dan dus niet zozeer op. De randen zijn wel van bont. Die zijn dus echt voor de sier. Ik weet dat ze bestaan, maar waar ze worden verkocht weet ik niet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:22

bij mij :D