Ik heb op dit moment een Dr. Cook Bitless Bridle maar deze veroorzaakt schuurplekken op de neus en aan de zijkant van de neus van mijn paard. Ik kan er geen bontje rond doen anders verdwijnt het effect. Maar ik zou graag een ander hoofdstel willen proberen maar ook met het kruislingssysteem. Weet iemand een goed merk en eventueel de winkel van bitloze optoming die niet schuurt op de neus van een paard?
moonfish13
Geplaatst: 09-05-09 13:21
Een Marylot of barefoot? Barefoot is volgens mij heel zacht ondelegd te zien aan de foto's. Een marylot crosslink valt ook als sidepull te gebruiken, en is neopreen onderlegd.
COSMIC77
Geplaatst: 09-05-09 13:22
Ik heb zelf ook een Dr. Cook maar heb geen last van schuurplekken. Rijd er twee verschillende paarden mee. Heb je de neusriem misschien te los? Of helpt het om wat te experimenteren met de hoogte van de neusriem? Jammer van die plekken zeg!
Ik reed met onderstaand hoofdstel maar hij schuurt op de plaats waar de bakstukken aan de neusriem vastzitten. Van het andere hoofdstel waar ik me reed heb ik geen foto's maar deze schuurde dus op de neus.