Kosten onderhoud zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

friskie

Kosten onderhoud zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:06

Wat betalen jullie als je een zadel binnenbrengen voor nazicht? Opvullen en wat mij betreft nieuwe singlestoten? Hoelang is de wachttijd?

Thats_Me

Re: Kosten onderhoud zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 07:03

Dat is allemaal zeer afhankelijk van de zadelmaker. Zou gewoon even rondbellen als ik jou was en prijzen/wachttijden met elkaar vergelijken.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:42

Ik heb vandaag de zadelmaker op stal gehad deze man moest uit Ede komen voorrijkosten gedeelt door 8 persoenen.
Hij heeft mijn springzadel opgevuld dressuur en spring nagekeken en extra gaatjes geprikt in mijn beugelriemen. Totaal was E50.-

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:53

Laatst heb ik mijn zadel weer op laten vullen. Zadelmaker kwam aan stal en kostte 45€.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:59

Eens per 2 à 2.5 jaar moet de vulling van een wol/syntetisch gevuld zadel toch een keer helemaal verwijderd en opnieuw gevuld worden. Dit omdat de vulling als gevolg van het gebruik van olie/vet gaat klitten en er bulten in de kussens ontstaan die oncomfortabel worden voor je paard en de pasvorm van het zadel beinvloeden. Hier hangt een prijskaartje van ± 150 euro (ca 4 werk + materiaal) aan maar tegelijk wordt wel je hele zadel gecontroleerd (boom, singelstoten, etc.)

De meeste zadelmakers duwen bij het opvullen alleen wat vulling bij aan de voorkant en/of achterkant en zijn daarom veel goedkoper dan het echte opvullen.

Dit is nog niet alom in gebruik in NL maar zie het maar als APK voor je zadel !

jeartsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:48

opvullen was bij mij € 35