Ervaringen met de Metalab Air System Beugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Ervaringen met de Metalab Air System Beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 22:00

http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=1110021

Deze beugels. Ik kwam ze toevallig tegen in mijn zoektocht naar beugels die kunnen helpen tegen mijn enkelpijn bij lange ritten. Ik voel met name bij het draven bij elke stap de schok in mijn enkels; daarom lijken beugels met vering mij de beste optie. Omdat ik wel beugels wil die er ook uitziet als beugels, en omdat deze tenminste geen 200 euro zijn, leken dit me nogal goede opties. Er is een topic uit 2007 met veel positieve ervaringen, maar ik ben benieuwd wat mensen er nu van vinden.

Ook zag ik in dat topic iets over slijtage van het beugelblokje, en of deze ook apart besteld konden worden. Heeft iemand hier enig idee van?

kaj

Re: Ervaringen met de Metalab Air System Beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:28

Ik heb deze beugels maar ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig verschil merk met gewone beugels....

Ik heb een tijdje heel erg last van mijn enkel gehad met rijden (zodanig dat ik alleen met tape of enkelbrace kon rijden) maar merkte zelfs dan met deze beugels het verschil niet.

Ik vind ze wel fijn maar niet super ofzo. Vering merk ik weinig.
Beugelblokjes zijn bij mij overigens niet versleten.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:36

In het begin vond ik de beugels erg wiebelig, was even wennen. Nu merk ik geen verschil meer totdat ik weer met gewone beugels rij. Die lijken ineens een stuk stugger, moeilijk uit te leggen. Ik geef echt de voorkeur aan de Metalabs, voel mijn enkels inderdaad een stuk minder. Rij er denk ik nu meer als een jaar mee en heb nog niks van slijtage gemerkt.
Een vriendin heeft blijvende problemen met haar enkel en mijn beugels geleend om te kijken of het inderdaad verschil maakte. Uiteindelijk heeft ze ze inderdaad zelf ook gekocht, omdat ze er wel degelijk baat bij had.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:36

Ik heb ze ook sinds een paar weken en ik merk wel verschil. Het geeft net dat beetje meer vering en dat is heel prettig.
Slijtage kan ik nog niets over zeggen omdat ik ze nog maar zo kort heb.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:51

Ik vind ze super. Ik had ontzettend last van mijn knieën en met deze beugels niet meer omdat die meer schokken opvangen :)

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:52

was hier niet al een topic over?? maa dat dat anky haar naam aan verbonden was?

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 06:22

Ik heb er ook goeie ervaring mee. Heb heupprothese en zit wel fijn met de metalabbeugels. Blokjes beginnen idd te verslijten (rij er nu zo'n jaar mee), maar weet eigenlijk zelf niet of je ze apart kan kopen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:02

marimba schreef:
was hier niet al een topic over?? maa dat dat anky haar naam aan verbonden was?

Klopt, dat topic heb ik geopend toen der tijd :+
[HAR] Al ervaringen met de nieuwe anky stijgbeugels?

Ik heb ze zelf gehad, ik kreeg alleen ontzettend kramp van de beugels en heb ze meteen weer verkocht. Ik rijd nu met gewone beweegbare.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 08:39

Klopt marimbe, maar dat topic is al wat ouder, dus vandaar deze. :)

Ik ben vooral 'bang' voor evt. slijtage, al heb ik ook van mensen gehoord die daar totaal geen last van hadden. En ach, anders zou metalab ze ook wel kunnen opsturen, ofzo. Ga ze denk ik wel bestellen, bijna iedereen is wel positief :)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:22

Stipje. Ik zoek nog van dit soort beugels. Heb zelf eerder Sprenger beugels gehad. Hoe duur zijn deze beugels?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 22:11

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:19

Ik vind ze géweldig. Had altijd ontzettend last met het rijden, en nu kan ik weer volop trainen. :)

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:11

bij epplejeck zijn ze idd het goedkoopste, ik heb ze nu een jaar of 2 en ben er nog altijd erg tevreden over, weinig last nog van enkels en knieën, dus zeker een aanrader!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:49

ik wil ze ook graag
Eerst sparen :D

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:00

Super beugels !! Af en toe heb ik last van reumatishce klachten en met deze beugels heb ik er nauwelijks last van onder het rijden..
Vriendin van mij heeft ze ook en heeft een kuntsheup met normale beugels heeft ze daar last van en met deze beugels heb ik haar nog niet horen klagen !!!