meneertje negeert het bit en als hij het iritant begint te vinden doettie hem tussen zn tanden en dan kan je trekken wat je wil maar dat negeertie dan volledig en dan heb ik een rengalopje te pakken
Dat ga je dan ook krijgen met een 'scherper' bit. Probeer anders eens een dubbel gebroken in bijvoorbeeld koper kleur, wie weet gaat hij hier meer op kauwen en laat hij daardoor wat makkelijker los. Als hij steeds het bit vastpakt dan rustig blijven en af en toe een ophouding en been bijgeven zodat hij vanzelf los kan laten. Trekken werkt alleen maar averechts. Probeer anders met les het op te lossen.
Cadaz
Geplaatst: 07-05-09 19:41
tegen het vastpakken zou ik qua bit 1 met koperen rolletjes kiezen dit omdat het samen met het andere meteen een soort van spanning ontstaat waardoor hij het bit gaat loslaten
maar natuurlijk proberen om het eerst anders opte lossen en dit pas als laatste redmiddel
MisticRider
Geplaatst: 07-05-09 19:43
nee in de les slaattie helemaal door dat vinttie eng enzo ik rijd altijd lekker buiten maar waarom koper kleur?
Die van mij ging rennen juist door het enkelgebroken bit, die was voor hem te scherp: dus ging rennen door de pijn. Daarna een dikker enkelgebroken bit, maar die pakte hij vast De oplossing was voor hem eenvoudig: dubbelgebroken bit die kon hij niet meer vastpakken! Dus probleem opgelost, probleem lag bij het paard: die was mij te slim af Nu is hij echt heerlijk berijdbaar! Geen geetter meer met bit vastpakken (overigens gebruikte hij het niet echt tegen mij, was vooral zijn manier om onder oefeningen uit te komen )