Singelplekken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarieAnne

Singelplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:13

Hoi allemaal!
Ik vroeg me af of iemand een goed idee heeft om singelplekken te voorkomen. In een ritje van 1,5 a 2 uur is het al helemaal opengeschuurd. De wond zit net voor de singel, tussen voorbeen en singel. Heeft er iemand een goede tip?

TessaM

Re: Singelplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:15

Misschien is de singel te ruw of zit je paard zijn vel niet helemaal plat.

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:39

XThisIsMeX schreef:
Misschien is de singel te ruw of zit je paard zijn vel niet helemaal plat.

Ze heeft er met verschillende singels last van, en een bontje helpt ook niet. Heb er wel op gelet dat alles zo glad mogelijk zit maar dit lijkt niet veel verschil te maken.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:42

een nat vaatdoekje / natte spons ;)
dit helpt vaak ook
wacht er wel mee tot het wondje helemaal dicht is!! anders is het nog te kwetsbaar.. schuurt het zo weer open.
Als het geheeld is, een nat vaatdoekje/ spons op de plek doen. Dit doet wonderen!

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:44

zitten de plekjes tussen de oksel en de singel???
zo ja dan steeds als je aangesingeld hebt elk voorbeentje optillen en even zover mogelijk naar voren rekken dat er wat meer ruimte komt tussen de oksel en singel!!;) en de wondjes eerst laten helen! en anders blauwspray! werkt heel goed:)

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:50

r_oo_sj_e schreef:
zitten de plekjes tussen de oksel en de singel???
zo ja dan steeds als je aangesingeld hebt elk voorbeentje optillen en even zover mogelijk naar voren rekken dat er wat meer ruimte komt tussen de oksel en singel!!;) en de wondjes eerst laten helen! en anders blauwspray! werkt heel goed:)

De wondjes zitten idd tussen oksel en singel. Benen naar voren strekken helpt niet echt helaas.

malobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:54

Mijn paardje heeft het ook wel eens gehad, maar vooral eerst helemaal dicht laten gaan! Wij rijden met een thorowgood singel.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:31

misschien dat je zadel te ver naar voren ligt
een voorgevormde singel met sparingen bij de benen.
of je paardje is misschien te dik, maar dat kan ik niet vanaf hier beoordelen ;), waardoor hij naar voren gaat. ik heb toch bijna een hand ruimte bij de plaats van de singel en de voorbenen.

anders zou ik ook niets weten

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:54

Voor mijn rijpaard gebruik ik een neopreen singel, sindsdien nergens meer last van. De pony waarmee we mennen krijgt ook wondjes tijdens de marathon (vuil/water), en daar hebben we sindsdien een singelhoes van echt schapenvacht omheen. Een nep-bontje is van synthetisch materiaal en gaat bij warm/nat worden weer schuren. Alleen een echt schapenvachtje gaat het vormen van wondjes tegen.

jeartsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:58

je hebt speciale vormpjes die je over gevoelige plekken kan doen zodat je toch kan rijden,ik weet even niet meer hoe ze heten ik heb daardoor een lederen singel met echt schapenvacht gekocht helpt megagoed!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:05

Mijn paard heeft een extreem gevoelig huidje en ik rijd werkelijk alles open. Er is maar 1 remedie en dat is een echte schapenwollen singel. Ik heb er een van Mattes en sindsdien nergens meer last van!
Enne.. zoals hiervoor ook al meerdere bokkers hebben aangegeven; eerst de tijd geven om goed te laten genezen, dat duurt wel even...