Heb ze lange tijd gebruikt en ben er altijd heel tevreden over geweest. Ik rijd nu, omdat mijn paard is omgeschoold naar de westernsport, met een ander bit en heb er twee te koop met (1 D-trens en 1 normaal), mocht je geinteresseerd zijn?
Myca
Geplaatst: 06-05-09 13:29
Mijn paard kan erg gevoelig reageren in haar mond. In eerste instantie verhielp een paardentandarts het euvel, maar het kwam terug voordat de haakjes terug waren. Ik reed in die tijd met een enkelgebroken RVS bustrens.
Na een paar pogingen kwam ik op een dubbel-gebroken Aurigan watertrens uit. Ik weet niet wat voor merk (zat in een plastic doorkijk hoesje met rits en groene achterkant). Het tussenstukje is plat.
Sinds ik dit bit gebruik heeft mijn paard geen last meer. Een Aurgan dubbelgebroken bustrens met een bol tussenstukje (Harry's Horse) liep ze niet lekker mee. Maar die laatste was ook eigenlijk een maat te groot.
ik heb een KK dynamic bus, hij bevalt mij prima al is hij net iets aan de ruime kant. maatje kleiner is weer te krap, dat is dan wel een beetje jammer
MarchaL
Geplaatst: 06-05-09 17:49
Pivanti schreef:
* Dynamic (bus of watertrens) * africhtingsbustrens
Ik heb ervaring met de 2 bovenstaande bitten. Ik rijd mij paard momenteel met de Dynamic bustrens. Beide zijn fijne bitten, de africhtingsbustrens vond ik echter wat log en zwaar voor mijn merrie.
Puera
Geplaatst: 06-05-09 19:30
Ik heb een Dynamic gehad, was helaas geen succes. Mijn paard begon erop te hangen en aan m'n been te kleven. Vermoedelijk kwam dat door de vorm van het mondstuk.
De Ultra dubbelgebroken was wel goed. Maar merkte geen verschil met goedkopere uitvoering van Everline die ik had voordat ik de Dynamic uitprobeerde.
Ze loopt nu op een dubbelgebroken bustrens van Harry's Horse, de Golden Brass. Daar loopt ze erg fijn op en geen velletjes bij de mondhoeken meer.
YildizArabs
Geplaatst: 06-05-09 20:43
LiSSy schreef:
ik heb een KK dynamic bus, hij bevalt mij prima al is hij net iets aan de ruime kant. maatje kleiner is weer te krap, dat is dan wel een beetje jammer
Met bitringen heb je t probleem waarschijnlijk zo opgelost?
africhtingsbustrens hier loopt mijn merrie heel goed op... ook wel eens een myler geprobeerd omdat dat beter zou zijn, nou ik heb die weken echt een ...onprettig paard gehad als je snapt wat ik bedoel
Uiteindelijk ben ik weer terug gekomen op de K&K ultra watertrens, bevalt gewoon het beste. Ik heb nog nooit last gehad van zere mondhoeken. Op dit dit blijven ze gewoon lekker soepel (andere werden ze na een weekje stugger).
Stacy S
Geplaatst: 08-05-09 11:11
Ik heb de K&K Conrad Ultra dubbelgebroken, ik heb hem gekocht toen mijn paard 5 maanden onder het zadel was. Ik weet niet of het door het bit komt of gewoon door het paard zelf was maar mijn paard sloeg eerst met zijn hoofd en met het gebruiken van dit bit werd het stukken beter en al snel werd ze ook nagevelijk. Ook schuimt die van mij erg lekker met dit bit.
Ik heb vandaag weer van een andere stalgenoot een kk bit geprobeerd. Deze was een maatje kleiner 12,5 en iets dunner 14 mm En daar vond ik hem nog fijner op qua nageefelijkheid,maar bij die 13,5 en16mm die ik van die andere stalgenoot had kwam hij toen beter op terug,maar goed kan ook te maken hebben dat hij drukker was oid.. Als hij eenmaal fijn nageefelijk loopt komt hij ook beter terug.
Ik merkte ook inderdaad dat hij rustiger was met z´n hoofd, hij is ook altijd wel onrustig namelijk.
Maar ja nu nog kijken welke ik precies wil dan. Deze twee waren volgens mij de Ultra (watertrens)
Maar ik begreep dat de ultra maar druk heeft op het midden van de tong en bij de dynamic het meer verdeelt is over de hele tong?
Tussen die twee twijfel ik eigenlijk... En daarbij.. watertrens, bus of D trens... Heb alleen nog maar met watertrens gereden. maar ik dacht misschien ligt een bus of D trens wat rustiger in de mond..
Zou 14 of 16 mm veel uitmaken?
Nathalie84
Geplaatst: 08-05-09 13:29
Op bustrens/D-trens kunnen ze soms nog wel een stug worden. Als jij een rustige hand hebt maakt het niet uit of het een bustrens of watertrens is. Soms zijn dunnere bitjes wel wat scherper, mijn voorkeur ligt bij de 18 mm. Vond de dynamic al erg dun die is 16mm. Onderlegtrenzen zijn 14mm.
Laatst bijgewerkt door Nathalie84 op 08-05-09 13:37, in het totaal 2 keer bewerkt
joopie7
Geplaatst: 08-05-09 13:32
Ik heb de Dynamic, en ben daar echt super tevreden over! Ik heb gekozen voor de D-trens maar mijn paard heeft nu een soort van kale plekjes op de plek waar het rechte gedeelte van de D trens zit. Niet heel ernstig ofzo, maar denk dat ik de volgde keer wel voor een watertrensje ga Voor de rest is het een super bitje!
De 14 mm was wel dun, maar volgens mij vond m'n paard dat wel prettig juist. Misschien toch een watertrens dan fijner... om dat stug worden te voorkomen... Of anders een bustrens maar dan maar geen D..
Ik wil graag de Conrad kopen, paard is enkelgebroken gewoon maar ik ben ban van de punt die het bit vormt, daarom zou ik die Conrad moeten nemen volgens de kerel van de winkel omdat die platter op de tong ligt, maar 85 euro, als hij dan niet goed is...