rij-jurken, waar te koop?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

rij-jurken, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 11:28

of hoe zelf te maken natuurlijk :D

*als dit verkeerd staat graag erplaatsen, wist echt niet waar ik dit moest neerzetten*

ik wil graag mijn oma verassen met foto's van mij en mijn zusje in mooie jurken. we hebben onze oude galajurken nog en met een beetje mooi weer en een mooi grasveld of zoiets kun je daar hele mooie foto's mee maken. nou heb ik een verzorgarabiertje *zie profiel*. en dat is echt een sprookjes paard. spierwit, met lange glanzende manen..zucht. :Y)
het leek mij heel leuk als ik een aantal foto's kan maken van mij en mijn zusje in een mooie jurk te paard.
mijn zusjes kun je daar eventueel nog voor gebruiken, er zit heel veel stof an en hij kan makelijk grdrapeerd worden over de kont van Em. mijn jurk daarentegen ik heel smal, dus dat gaat em niet worden.
vandaar mijn vraag: wie weet waar ik jurken kan kopen waarmee ik ook kan rijden. en dan dus mooie lange jurken dieik kan draperen over de kont van mijn verzorgpaardje. als dit soort jurken niet t koop zijn, hoe kan ik ze dan maken? heeft iemand daar een patroon voor of is het een kwestie van knipknip klaar met een bestaande jurk?

hieronder wat links met wat ik bedoel ( ik hoop dat dit werkt, want ik ben geen computergenie)
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... -galiOHBAg

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... -galiOHBAg

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... -Qa51fiuAg

Nicolevdl

Re: rij-jurken, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:03

Ik denk eigelijk niet dat die jurken zo te koop zijn.
Maar zelf maken is opzich niet heel moeilijk. Wat je nodig hebt is een grote lap stof. Je zou als bovenkant zelfs een gewoon topje/shirtje kunnen gebruiken waar je bijpassende stof bij zoekt.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:54

Kelly (van Taco en Perla) heeft daar destijds de trouwjurk van een vriendin voor gebruikt. Zijn hele gave foto's uitgekomen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:00

Met carnaval op de manege heb ik een keer met een gothic jurk gereden. Die lag mooi over de kont van de pony. Ik weet niet of je zo'n jurk ook mooi vind? Verder kan je ook op markplaats kijken naar jurken met een wijde/grote rok.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:03

Zoals je ook op de foto's ziet zijn die jurken gewone jurken.
Je kan in 2ehands winkels veel ouderwets wijde jurken en rokken vinden die je hiervoor kan gebruiken :)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:20

echt waar, ik dacht dat je die helemaal moest vermaken of apat moest kopen ofzo

@taartjeh: ja dat vind ik ontzettend mooi