[WN] Braziliaans zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Braziliaans zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:29

Voor een vriendin van mij deze vraag; weet iemand waar je (uiteraard goede kwaliteit) Braziliaanse zadels kan halen in Nederland? Het zadel dat ze had past niet meer wegens groei bespiering van haar paard.
Ze ging er eigenlijk altijd vanuit dat het een Australian Stockzadel was maar dit zijn toch wezenlijk andere zadels met een veel diepere zit. Ze heeft het zadel destijds zelf uit Brazilie meegenomen. Helaas heb ik geen foto, maar ik zal m proberen te beschrijven.
Het is een kort, beetje roundskirtachtig model, geen fork maar een soort van leren lus op die plaats. Verder heeft het zadel een backcinch die net zo strak (ja strak!) als de voorste cinch aangetrokken wordt. De zitting is heel erg zacht (lijken wel kleine kussentjes) met een weinig diepe zit. Het zadel wordt in Brazilie hoofdzadelijk gebruikt voor het koeienwerk maar is absoluut geen Ropermodel.
Wie ook wie snapt waar ik het over heb en weet een adres?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:04

Zoiets bedoel je??
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 09:22

Yep! Die bedoel ik! Dubbeldun, heb jij daar misschien meer info over?

DubbelFun

Re: Braziliaans zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:09

Nee weinig, ik heb één naam van een maker gevonden die vrij bekend is. Maar dat zegt niets over dit zadel.
Als je een leuk mondje Portugees spreek/schrijft zou je die misschien kunnen opzoeken/benaderen. Maar misschien is het handiger om hier in NL een goede zadelmaker te zoeken en te kijken of er aan het zadel nog iets aangepast kan worden.
Een nieuw/gebruikt model van hetzelfde zul je hier niet snel aantreffen iig.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 10:37

Ok, bedankt voor je info. Ga het doorgeven aan mn vriendin, maar volgens mij is haar Portugees niet al te best, dus misschien is de zadelmaker een optie en anders zal ze waarschijnlijk voor een meer gangbaar westernzadel gaan, vermoed ik. In ieder geval bedankt voor het meedenken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:29

Deze zadels worden van oorsprong met name gebruikt op de mangalarga marchador. Je zou misschien een fokker van deze paarden kunnen benaderen want zij importeren ze nog wel eens als er ook paarden over komen. Voor fokkers kan je kijken op http://www.gangenpaarden.nl. Spreek je een woordje Duits? want daar zitten de meeste en de grootste ;)

YildizArabs

Re: Braziliaans zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 14:19

Laat ze nou een grote fan van dit ras zijn, haha! Ze had inderdaad in Brabant al een fokker van dit ras benaderd maar nog geen reactie gekregen. Ik ga deze link aan haar doorgeven want er staan nog meer adressen op. Bedankt!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:30

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:21

Een jongen bij ons op de oude stal in Bayern (D) had ook deze zadels. Hij trainde paarden oa met de Garrocha maar daar had hij een ander zadel voor. Maar hij kocht die zadels in Bayern, volgens mij bij Munchen in de buurt. Dit is de site van de mensen waar hij de paarden voor rijd, daar staan links van zadelmakers op : http://www.feria-de-caballo-iberico.de/ Ik heb ze ook gezien op de Fieracavelli bij een stand.