FRA singel V.S Barefoot Welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

FRA singel V.S Barefoot Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 08:48

ik moet vandaag de keuze maken of ik een barefoot singel wil, of een FRA, Wat zouden jullie doen? Waar blijft mn zadel beter bij liggen? ik heb de barefoot bij mn london testzadel gehad. maar de FRA niet.

Help :Y)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:13

Ik heb de barefoot gehad, de oude variant, maar die was helaas te lang. Ik heb nu een FRA, en die bevalt ook heel goed.
Als ik zou moeten kiezen....... De barefoot! Omdat ik qua materiaal leer toch ook wel erg fijn vind. Het materiaal van de FRA is vrij stug, en niet echt geschikt voor een gevoelig huidje. Nou kan mijn bijrijdpaard er gewoon goed tegen, maar ik denk dat er best paarden zijn die deze singel niet kunnen verdragen.

MissDonna

Re: FRA singel V.S Barefoot Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 09:48

oke dank je wel. ik wacht nog even wat meer reacties op. Mij lijkt de Barefoot ook meer wat. Deze is beter schoon te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:26

Ik heb zowel de nieuwe BF (gehad) als de FRA. Mijn ervaring is dat het zadel even goed blijft liggen. Ik ben destijds gewisseld, omdat mijn merrie in mijn ogen iets teveel reageerde op de oude singel (lees, haar hoofd draaide). Het verschil is uiteindelijk te verwaarlozen. Maar omdat ik een leren singel zachter, mooier en makkelijker in onderhoud vind komt er binnenkort een anatomisch gevormde freeform singel.

MissDonna

Re: FRA singel V.S Barefoot Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:14

ik heb de barefoot idd besteld. durf het neit aan met de FRA omdat je deze moeilijk schoon kan houden. En in mijn ogen dus eerder kans op plekken omdat het kan gaan schuren ofzo.