Dikte van het bit bij E-pony KWPN vosje. 1.54

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sharontjee1

Dikte van het bit bij E-pony KWPN vosje. 1.54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:20

Ik vraag me af hoeveel mm enkelgebroken bit ik het beste kan gebruiken. Ik heb gelezen dat te dik namelijk ook niet goed is, hoewel je toch vaak hoort, hoe dikker hoe zachter.,
Daarom ben ik even benieuwd wat gemiddeld is.,

DafneH

Re: Dikte van het bit bij E-pony KWPN vosje. 1.54

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:14

Volgens mij is er niet echt een gemiddelde. En als je het zeker wilt weten kun je denk ik het beste naar een ruitersportzaak gaan ;) En inderdaad hoe dikker hoe zachter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:24

Dikker is vaak niet goed, omdat daar in de mond niet veel ruimte voor is. Dit is voor het paard echt onprettig als je dan ook nog eens de neus dichtsnoert. Dan komt het bit klem te zitten tussen de lagen.

Wat je het beste even kan doen is als je pony de mond dicht heeft heel voorzichtig de lip aan de zijkant wat omhoog trekken. Dan kijk je tussen de lagen hoeveel ruimte er is. Het is niet erg als het bitje iets dikker is dan de ruimte daar maar je pony moet nog wel normaal de mond dicht kunnen doen.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:23

ik heb altijd een 16mm bitje gehad..is net niet te dun vind ik en zeker niet te dik ;) maar het beste is idd zoals hierboven gezegt word door juliette

sharontjee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 08:57

Hier mag een slotje op