wij zijn momenteel bezig met het inrijden van onze shetlander. Het zadel schoof en ons werd aangeraden om een staartriem te kopen. dus wij een staartriem gekocht dus we kwamen thuis bleek dat er geen haakje achter het zadel waar je de staartriem aan kan maken! Hoe moet ik dit anders doen?
Als het zadel goed past (Weet je dit zeker?) en hij schuift nog steeds, dat zou kunnen omdat dat bij shetlanders zelfs met een passend zadel nog wel gebeurd, dan kan je gewoon bij een zadelmaker (of Divoza) zo'n haakje erop laten zetten
Je heb een dingetje, moet je ff in de paardenwinkel vragen, die je tussen die kussens ofzo hoe dat ook heten mag, schuiven en daar zitten een gaatje in voor de staartriem.
Ik heb ook al eens gezien dat ze voor bij het zadel aan de ringetjes een touwtje hadden vastgemaakt en dan onder het zadel door (tussen de kussens). En daar hadden ze de staartriem aan vast gemaakt. Weet niet of het zo nog wel veel effect heeft, maar heb het in ieder geval eens gezien bij iemand.
Zoals ik al zij, tussen de onderkant van je zadel schuiven.
Pistasche
Geplaatst: 02-05-09 17:16
Ik heb dat T-vormige ding ook! Werkt super, alleen het tussen je zadel krijgen is wel een ramp, ik was er tenminste wel minstens een half uur mee bezig
Powerhorse94
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-09 17:18
@ Pistasche, heb je mischien een foto hoe jij het gebruikt?
Laatst bijgewerkt door Powerhorse94 op 02-05-09 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Pistasche
Geplaatst: 02-05-09 17:18
Ik zal even zoeken!
Edit: Heb even op paint wat in elkaar geprutst
Dat oranje stelt dat ding zelf voor en dat grijze de kussens. Zo duidelijk?