Zadel online bestellen in Engeland?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

inkidinkidoe

Zadel online bestellen in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 17:42

Ik heb een keuze gemaakt voor een zadel en ik wil dit graag bij deze site bestellen:

www.frogpool.com

Wie heeft hier al eens besteld? En ging dat goed? Mocht dit nou niet goed gaan, weet iemand andere site's uit engeland met goede service betreft verzenden naar nederland? Heeft daar iemand ervaring mee? Het scheelt mij namelijk al minimaal 100 euro door de koers van de Pond.

Overigens gaat het om een thorowgoodzadeltje dus geen mega bedragen van 2000 euro ofzo. Maar goed, ik gooi liever niet iets over de balk en het is aantrekkelijk om eventjes 100 euro te besparen!

Dani

Re: Zadel online bestellen in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:11

Je gooit liever niet iets over de balk, maar bestelt wel een zadel waarvan je geen idee hebt hoe het ligt? Of heb je hetzelfde type al gepast op je paard?

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 18:14

Duh...

Ja natuurlijk heb ik dit zadel al op mijn paard gehad... Alleen was dit een 17,5 inch en moest de 18 inch besteld worden. Aangezien ik nu dus weet welke ik moet hebben, lijkt het me niet dat ik dit onbezonnen eventjes beslis...

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:16

Als het om 100 euro gaat dan zou ik het maar snel uit mijn hoofd zetten. De verzendkosten vanuit Engeland zijn niet wat ze vanuit Nederland naar elders zijn en dat kan je nog weleens duur komen te staan. We hebben er ervaring mee hoe dat gaat want we sturen zelf nog weleens iets na naar Engeland omdat er daar 2 mensen paarden voor ons rijden maar terug sturen als iets niet past of goed is doen we bij zeer hoge uitzondering omdat het belachelijk duur is vanuit Engeland. Daar komt bij dat de Engelse post niet zo netjes met spullen om gaat als wij dat gewend zijn :o en het kan erg lang duren.

By the way....elk zadel is anders er is er niet eentje echt hetzelfde. Dus passen kan alleen met het zadel zelf. Als je een misverstand treft ben je nog veel meer geld kwijt. Engelsen zijn prima mensen maar niet zo rap als Nederlanders :+

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 18:22

Kijk daar heb ik wat aan! Dus de goederen worden minder netjes geleverd? En duurt langer? Nee dat is inderdaad gelijk een stuk minder aantrekkelijk... Dank je wel voor je reactie! Op de site wordt gesproken over 18 pond verzendkosten en die had ik meegerekend in die honderd euro. Dus daar had ik rekening mee gehouden.

Over het passen, ik heb dit in overleg met mijn zadelmaker beslist, dus ik vertrouw op de goede man dat het gewoon goed komt met dit zadel. Dat was ook mijn vraag niet :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:08

Kan jij 'duh' op zeggen, je zal écht de eerste niet zijn die denkt dat dit best kan zonder passen, hoor. Bedoelde het niet vervelend, maar er zijn er heus genoeg die daar niet over nadenken.

Ik heb zelf ook meerdere keren dingen uit Engeland besteld, en nog nooit problemen gehad..snelle levering, ook. En als er 18 pond verzendkosten (voor naar Nederland) staat, zal dat ook echt wel zo zijn. Maar ik heb dus niet zulke negatieve ervaringen. :)

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 19:13

Sorry voor de Duh :P was misschien een beetje overbodig...

Wat heb je dan besteld uit engeland en bij welke sites?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:46

ik heb overigens 1x peesbeschermerd uit engeland besteld. Dit kosten mij niet zo heel veel geld. en ik kreeg het netjes binnen een paar dagen thuis!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:50

Als je met de winkel afspraken maakt over de verzendkosten lijkt me dat niet zo'n probleem. Dat het langer duurt dan verzenden binnen Nederland lijkt me logisch.
Ik bestel vaak genoeg dingen uit het buitenland en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Dus als je zeker weet dat het zadel past, en het scheelt je zoveel geld; gewoon doen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:21

Heb regelmatig boeken besteld, en kleding. Wel andere producten dus, maar de levering was altijd erg snel, netjes mee omgegaan, en verzendkosten vielen nooit hoger uit dan was aangegeven oid.

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 12:25

Bedankt voor jullie reacties. We hebben het zadel niet besteld in engeland, omdat iemand op stal toch besloten heeft de zijne tweedehands te verkopen. Dat scheelt nog meer en wisten we al zeker dat het goed lag!!!