Rossner Atlanta, ervaringen gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Rossner Atlanta, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 19:37

Wie heeft ervaring met de Rossner Atlanta? Hoe bevalt het zadel? En is het geschikt voor vrij intensief gebruik in de sport? Is het dan slijtvast genoeg? Hoe blijven de beugelriemhaken? (deze zijn namelijk niet van RVS, en ik ben ooit eens van een paard gevallen omdat zo'n haak afbrak van de boom, dus ben altijd wat huiverig voor een wat goedkopere afwerking, wat Rossner toch heeft).

Sies

Re: Rossner Atlanta, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:47

Ik heb al 3 jaar het rossner amerika springezadel (dus vergelijkbaar).
Ik heb destijds voor de amerika gekozen omdat ik mijn lange benen dan beter kwijt kan.

Het zadel blijft erg mooi (ik poest wel regelmatig) en ook geen problemen met beugelriemhaken (ook geen roest)

Persevero

Re: Rossner Atlanta, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:06

ik heb een rosner gehad een ouder type ik ben er altijd zeer tevreden over geweest.. een vriendin van mij daarintegen had er ook 1 van november vorig jaar en deze sleet enorm snel bij de zweetbladen. maar dit zou ook door de manier van onderhoud kunnen komen dat weet ik niet..

ik persoonlijk heb met de mijne geen problemen gehad en hij heeft er altijd gelikt uit gezien, maar ik heb ook anders gezien dus durf er niet helemaal een mening over te geven