Probleempjes met het juiste bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

Probleempjes met het juiste bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 19:15

Hoi Hoi,

Ik heb een probleempje om het juiste bitmaatje te vinden voor mijn paardje.
Ik had ze gekocht inclusief hoefstel + bitje. Dus de eerste malen heb ik dat bit gebruikt, maar toen merkte ik dat ze wondjes kreeg aan de mondhoeken. De mensen van het pension zeiden dat het bitje mssn te klein is, dus gaven ze me een bit van hun, maar dat bleek dan weer wat te dik te zijn. Nu rij ik nog met een ander bitje, maar ik denk dat het ietsje te groot is
wat kan ik het beste doen ? Is het beter een iets te groot of een iets te klein bit te hebben ?

Dabo

Re: Probleempjes met het juiste bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:32

Het beste natuurlijk een passend bitje..
Niet te dik, niet te dun, niet te groot, niet te klein!
Zelf heb ik een myler, super bitje :D
Maar je hebt zoveel verschillende soorten.. Gewoon wat uitproberen, wel fijn dat je stalgenootjes je willen helpen! Als een van hun bitjes goed past, en je paardje loopt daar lekker op, koop je gewoon zo'n zelfde :D
Succes ermee!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:08

Wat voor bitje had je bij dat hoofdstel gehaald? Een watertrens of een bustrens? Van watertrenzen is bekend dat deze wondjes kunnen veroorzaken bij de mondhoeken.
Dit kan je oplossen door er bitschijven omheen te doen, mits je daarvoor genoeg ruimte over hebt. Of je kan een bustrens aanschaffen.

Verder sluit ik me aan bij Dabo een bit moet gewoon goed passen. Maar als ik dan tussen die twee zou moeten kiezen, zou ik liever een iets te groot bit hebben.

Succes! :)

Isaura

Re: Probleempjes met het juiste bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 19:04

Okeeej bedankt voor de tips !!