Is dit zadel goed??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JsA

Is dit zadel goed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:04

Hallo.
Ik moet helaas over naar een ander zadel hij word voor mij kont te klein :+ :o
Ik was zo aan het surfen op internet naar wat zadels. Toen viel me oog op de baseline dressuur.
Ik zou graag willen weten van mensen die dit zadel al hebben hoe die bevalt en of ie op de meeste paarden wel passen.

Alvast bedankt.

Baseline Dressuur
Afbeelding

P.s: ik zou niet weten of ik het hier zo mogen plaatsen en of het zo mag. Ik zit normaal nooit op dit stuk van bokt!.

ZusJacobs

Re: Is dit zadel goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:06

Paarden hebben vaak hele verschillende ruggen, ik kan je niet zeggen of die bevalt want ik heb het zadel niet. maar echt, haal er een goede zadelmaker bij, die kan zeggen of het zadel goed ligt.
Groetjes

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:59

TAO-->HAR

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:46

Mijn tip, als je dit geld (geloof 200 euro) te besteden hebt, ga dan voor een goede 2e hands die je laat passen, die helemaal nagekeken is maar misschien qua leer wat kaal is of zo en daarom maar 200 euro kost.
Een zadel met wol gevulde kussens (dus geen vilt/koudschuim zoals dit zadel),!

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 17:14

Het zadel is 395 euro, maar voor een goed Rossener dresuur zadel ben je ook al gauw 400 euro voor kwijt!.
Daarom zag ik zit zadel. :) hoezo is het niet goed om een vilt/koudschuim zadel??

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:17

Als je 400 te besteden hebt, dan zou ik al helemaal naar een tweedehands A-merk zadel gaan zoeken.

Vilt/koudschuim gaat vaak klonteren in de kussens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:23

Vilt is duur, zal je niet zo snel in goedkopere zadels vinden.

Koudschuim ( schuimrubber in de volksmond) is in goedkopere zadels van dergelijke kwaliteit dat het totaal geen, of zeer snel, de dempende werking verliest.

Klonteren zal het niet zo snel doen.

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:17

Ik heb zelf een Rossner, slijt niet, ligt perfect (op verschillende paarden) en zit goddelijk

daisyzearke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:23

Ik ben ook super tevreden over mijn Rossner zadel ligt op bijna elk paard perfect en zit heerlijk. Kan hem iedereen aanraden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:24

Ik heb het zadel (de baseline dus) al een keer in werkelijkheid gezien. Ze zijn beter dan de zadels die ze eerst hadden voor 200 euro. Maar ik vind ze nog niet echt fijn. De kussens zijn nogal lang, ze steken in het echt ook een heel eind uit achter. Of de zadels recht zijn, wat voor vulling er in zit, en hoe de beugelriemhaken aan het zadel zitten weet ik niet, heb er niet op gelet.

Irma1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:37

Ik was bij Divoza om voor een zadel te kijken, dit zadel werd mij als eerste afgeraden omdat het vaak niet goed lag, en het zorgde voor een verkeerde houding vertelde die vrouw mij, ze was er zeker niet over te spreken.

Veleta_02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:08

Misschien kun je een keer een afspraak maken om een zadel te komen passen bij een zadelmaker of bij divoza? Een goed passend zadel is natuurlijk wel heel belangrijk voor jou en je paard. Bedenk je maar dat het heel lang mee gaat, en dat je er nog lang plezier van moet hebben. Iedereen vind een ander zadel fijner, het is natuurlijk ook een beetje wat je zelf fijn vind?