Nu zei mijn instructrice van eventueel een tonglepel te gebruiken. Nu ik vind dat zielig. Hij heeft een dubbel gebroken bit en het gebroken stukje kan hij apart bewegen. Hier wordt hij superontspannen van. Dus als ik dat ga vastzetten met een tonglepel gaat hij zich toch opfokken en daar heb ik geen zin in!
Nu heb ik de oplossing al gevonden, ik heb gewoon 2 schuimrubberen lapjes gesneden en die steek ik nu onder de hoge neusriem en onder het sperriempje. Gisteren voor de eerste keer mee gereden, ging dadelijk stuk beter, wel opent hij zijn lippen nog beetje omdat hij nog niet door heeft dat zijn mond niet meer open kan.
Ook geen wondjes gevonden achteraf, terwijl dat zonder de schuimrubber wel het geval zou zijn. Nu was mijn vraag, wat vinden jullie van een tonglepel? Iemand op de manege rijd hiermee en ik heb de indruk dat de pony er alleen maar irritanter van wordt. Ben ik daar zo flauw in dat ik dat zielig vind, als er een paardvriendelijkere oplossing is? Mijn instructrice was trouwens blij met mijn oplossing, ze vond dit goed gevonden en leuker voor het paard.
Als het echt niet anders kan is het missch wel oke, maar vind het toch maar een hard ding. Of mis ik me daar me compleet in?