ervaring met Albion en Barnsby

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ahumm

ervaring met Albion en Barnsby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:19

Na twee teleurstellende ervaringen (met een KN en een Stubben Maestoso) moet ik op zoek naar een ander zadel voor mijn paard. Het is een ruin, 1.73 m, 9 jaar met een vrij hoge schoft. Hij was altijd erg slank maar staat nu op een andere stal en is daar kennelijk toch wat gelukkiger, eet beter en is nu normaal qua omvang. We moeten naar een brede boom terwijl ik een medium heb.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Positieve en negatieve.
Alvast bedankt! Annet

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:32

Ik heb een Barnsby AVG en ben er heel tevreden over. Zadel zit niet te gedwongen en al is het een dressuurzadel, toch wil wat laag huppelen over balken er ook prima mee. Lange buitenritten wil ook prima want het zadel is lekker zacht. Soufle's en kussens kunnen makkelijk aangepast worden aan de toenemende bespiering. Ik zal het zadel alleen niet aanraden aan mensen die makkelijk in stoelzit gaan zitten want voor het mooie hadden dan de beugelhaken wat verder naar achteren moeten zitten.
Maar als je van jezelf een netjes afhangend been hebt is het wel een aanrader.
Ik wil zelf nog weleens in de cowboyzit gaan zitten :+ dus als er echt netjes gedressuurd moet worden gooi ik de passier erop.
De Barnsby kan ik onverwachte acties wel makkelijker mee opvangen. Heb het idee dat ik de passier sneller ernaast lig al is dat nog nooit gebeurt.

Ahumm

Re: ervaring met Albion en Barnsby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:08

Dank je wel voor jouw reactie, voor mij dus iets minder geschikt. Vast onderdeel van de instructie is: been meer naar achteren.....(zucht). Maar fijn om te weten, bij het passen rij je toch maar kort op een zadel en het kost wel even voor je gewend bent.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:25

Passier geen optie voor je dan? Die corrigeert een stuk meer in je bovenbeen zonder verder gedwongen te zitten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 07:31

Wij hebben een Albion, super zadel. Zit heerlijk en top kwaliteit.
Model is de K2, deze heeft een wat vlakkere zit, vinden we prettiger, vanwege de meer ongedwongen zit.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:44

Ik heb ooit een albion gehad en pas een poging gedaan een nieuwe te bestellen. Ik had de SLK en wilde die toen ook weer terug. Heel fijn zadel, wel een diepe zit, maar geen gedwongen zit. Kniewrongen geven genoeg steun en zijn behoorlijk dik waardoor je wel keurig je been naar achter kunt houden. Helaas is het bestellen mis gegaan en ben ik uiteindelijk voor een WoW zadel gegaan.

Klompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:37

Ook ik heb een Albion zadel. Een SLK, geweldig wat een heerlijk zadel.
Onze paarden staan te trappelen voor de staldeur als ik met het zadel aan kom lopen. :))
Dit zadel heb ik gekocht bij Stoker Zadelmakerij in Dronten. Goede service en ze dwingen je tot niks, maar dat ter zijde.
Kreeg er ook een potje zadelvet bij. Dat spul ruikt zo lekker en smeert zo handig dat mijn zusje nu eerdere keer mijn zadel wil poetsen. _/-\o_
Dus ik wist het wel...Op naar de Albion dealer

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:50

Ik ben helemaal blij met mijn Wow zadel op lucht en ook de boom is altijd aan te passen. Zachte zit (ik rijd me nooit meer door) en mijn paardje is er ook heel erg blij mee en liep meteen beter ermee.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:53

Ik heb een Albion, een SLK Ultima.
Erg fijn zadel, ik wil ook echt niet anders meer. Zit heerlijk. Het is echt een zadel waar je in zit, en ook goed op kunt blijven zitten.
Je hebt wel verschillende types, die van mij heeft een aardig diepe zit en veel wrong aan de voorkant. Heb er ook op 1 gezeten die een wat vlakkere zit had, en minder wrong.

Ik wist het wel :D

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:25

Heel mooi die enthousiaste reacties. Ik ben er zelf ook al wel uit dat het een Albion wordt, mits paardlief dat ook verdraagt.
Dank jullie voor de reacties en meer is altijd welkom.

@ Anne GTI: passier hoor ik zulke verschillende ervaringen over. Maar zo te horen hoor jij bij de tevreden gebruikers. Is dat zadel niet foei hard?

@Martine: ik had je nog een mailtje gestuurd (met complimentje over de prachtige foto van het paard bij de dahlia's), maar misschien is het mailadres uit een oude topic niet meer actueel. Jij woont redelijk in de buurt, waar heb jij het zadel gekocht?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:49

Ben geen martine, maar Koenderink in Haaksbergen verkoopt Albion en zelf hebben we hem destijds bij de Heuvelhoeve gekocht.
Koenderink komt (net als Heuvelhoeve) aan huis passen etc. Koenderink is vorig jaar zomer hier geweest voor een zadelcheck.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:59

Ahumm: Ja klopt, mail heb ik gekregen! Ik wist alleen niet hoe ik een mail terug moest sturen :?

Ik heb het zadel bij Koenderink gekocht. Dus aslo heeft antwoord voor mij gegeven :D :j

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:03

Mijn Albion komt ook bij Koenderink weg. Moet zeggen dat Ton alle tijd neemt voor het passen. Ik heb een hele rits geprobeerd en aan het einde de zadels welke ik fijn von zitten er nog maals opgelegd. Op die manier had ik een beter vergelijk. Echter mijn paard zelf heeft de doorslag gegeven. Met de Albion op zijn rug liep hij uit zichzelf veel ruimer dan met de andere zadels. Daarbij zat ik er zelf ook erg fijn op. Maar moet zeggen dat mijn paard uiteindelijk de doorslag heeft gegeven en ben er elke dag nog heel blij mee.

Succes!

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:49

Dank allemaal. Ik ben erg benieuwd. Heb een afspraak voor over tien dagen en hoop dan wat meer te weten daarna.
Vind het wel spannend, ook met de KN en de Stubben had ik een goed gevoel. Stubben trouwens nog steeds wel, alleen de boommaat is niet goed. Zelfs twijfel ik een beetje, omdat ik niet zo heel veel spring, om een vz te nemen. Van de andere kant ben ik nu met een dressuur en een springzadel goed gewend.....dilemma's. Waren die dingen maar niet zo duur, dan ging het wel.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:05

Barnsby is een enorm fijn en zacht zadel. Het zit niet té gedwongen , je hebt voldoende kniewrongen. Een sprongetje ermee maken kan ook prima. Ook erg nette kwaliteit.

Kwa zachtheid van de zit , vind ik het vergelijkbaar met een hulsebos :)

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:34

Ik ken albion niet echt wat zijn het voor zadel. Namelijk corrie stoker komt bij mij kijken naar mijn eigen zadel hulsebos maar dat past echt niet meer

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:47

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:45

Vandaag gepast en de Albion Ultima is echt Ultima. Wat een fijn zadel. Nog even wennen aan het bedrag dat erbij moet ;( . De Prestige vond mijn paard kennelijk wel lekker, hij liep er goed onder, maar ik zwabberde door het zadel. Dat waren in positieve zin de twee opvallenste zadels.
Moeilijk hoor.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:47

Tja moeilijke keuze is het altijd. Goed over nadenken en het moet een zadel zijn welke voor jullie beiden fijn is. Succes met kiezen!