Welke onderlegtrens onder S&T

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Welke onderlegtrens onder S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 16:48

Ik ben me alvast een beetje aan het oriënteren op verschillende stang en trens hoofdstellen en natuurlijk de bijbehorende bitten. Het hoofdstel zelf zal geen probleem zijn, ik zit een beetje met welke stang en welke onderlegtrens ik erbij moet doen.
Ik ben echt een leek op dit gebied en natuurlijk zal ik mijn instructrice om advies vragen, maar ik wilde eerst de reacties en adviezen van bokt wel eens peilen.

Misschien wat nuttige info;
- mijn haflinger is niet moeilijk in de mond, ik wil dan ook niet te scherpe bitten
- ze wil nog wel eens vastpakken en dan de nek vastzetten, maar dit is wel vaak snel weer opgelost.
- ik rij momenteel met een enkelgebroken watertrens waar ze het goed op doet

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

sb300786

Re: Welke onderlegtrens onder S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:32

wij gebruiken gewoon simpele dubbelgebroken onderlegtrens. weet niet exact welk merk, kan ik wel voor je nakyken. gebruik ik op een forse kwpn merrie die ook niet zo moeilijk is in dr mond. ik vind dat het prima bevalt. mss hier en daar eens lenen en proberen? je merkt zelf wat fijn is.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:21

Als je niet te scherpe bitten wilt, dan zou ik sowieso niet dunner gaan dan de gemiddelde dikte. Dit kunnen ze je zo in een ruitersportwinkel vertellen en laten zien. Je kunt nog kiezen uit verschillende materialen, die ook allemaal weer een eigen functie hebben. Zo geeft argentaan een stofje af, die de ontspanning bevorderd. Maar het is net of je goud- of zilverkleurige bitten wilt.

Het is een kwestie van proberen, even kijken in je omgeving of je wat bitten kan lenen en dan rustig aan proberen welke het beste voor jullie als combinatie werken. Succes! Het is een hele klus, ik ben zelf ook rustig aan begonnen met proberen en kennis opdoen, je moet er geen haast bij hebben.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:53

Kun je niet wat combinaties uitproberen van kennissen bijv. ?
Je Haf is nu een enkel gebroken gewend dan zou ik daar op verder gaan.

Ik rijdt mijn haf nu op een dubbelgebroken met bol stukje.
Laat je eens goed informeren. Kijk ook eens naar Aurigan bitten dat helpt vaak al meer dan RVS :)