de zaum st hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

de zaum st hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:12

er is een nieuw type hoofdstel op de markt, een vriendin van mij kwam er mee op stal aan, en het ontwerp schijnt beter te zijn voor het paard, vooral de druk verdeling achter de oren. haar paard reageerd er super op.
zijn er meer mensen die hier over gehoord hebben

Afbeelding
Afbeelding
stang trens
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: de zaum st hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:19

en wat zou het groote verschil moeten zijn ? het enige wat ik aan verschil zie is dat de keel riem iets anders zit.

maar durk achter de oren ? bij een tensje zit er geloof ik niet eens druk achter de oren alleen als je een stang gebruikt.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:25

het kopstuk is anders, en door de andere keelriem die ook strakker gaat schijnt het heel anders te zijn

mja mijn duits is slecht
http://www.st-zaum.de/

aslo

Re: de zaum st hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:04

Hmm, best interessant eigenlijk, maar wel prijzig. Zoals ik het begrijp zou het grote voordeel zijn, dat hun hoofdstel (en dan mn het kopstuk) beter op de plaats blijft en daardoor niet naar voren tegen de oren drukt, cq op het punt net achter het oor. Blijkbaar een gevoelig 'drukpunt' bij een paard. Hierdoor heeft een paard niet de neiging om met het hoofd te gaan schudden, een betere aanleuning, minder de neiging om de tong over het bit te doen etc.