Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Overigens zijn strijklappen sowieso niet ter bescherming van balken ofzo. Strijklappen worden bij paarden omgedaan die strijken.
Natuurlijk kan je paard eens een rare sprong maken, maar dat risico vind ik eigenlijk maar nihil en niet opwegen tegen de warmte onder neopreen waaraan de benen steeds weer blootgesteld worden. Ook tijdens het springen. Gebruik dan iig pijphousen, die beschermen tenminsten rondom, want ook aan de voorkant van het been zitten pezen. Lyonesse schreef:Ik vind het gebruik van peesjes en strijklappen nogal een modeverschijnsel. Kijk in elk willekeurig taxatietopic en alle paarden hebben goede gangen. Kijk in een topic over over bescherming, en alle paarden tikken zich spontaan aan, of strijken. Waneer je paard dat doet, heeft hij dus geen goede gangenNatuurlijk kan je paard eens een rare sprong maken, maar dat risico vind ik eigenlijk maar nihil en niet opwegen tegen de warmte onder neopreen waaraan de benen steeds weer blootgesteld worden. Ook tijdens het springen. Gebruik dan iig pijphousen, die beschermen tenminsten rondom, want ook aan de voorkant van het been zitten pezen.

BrittKitt schreef:Ja nou eh, dat weet ik niet of dat wel op gaat hoor. Ik pak mijn paard in omdat hij bijna zn poten breekt doordat hij ze weer eens lomp in een bos takken zet bijvoorbeeld. Dat doet ie ook wel zonder peesbeschermers
Nou gebruikt 90% van de nederlanders wél dekjes, en nog eens 75% daarvan gaat mee met de setjeshype en die willen bandages of peesjes, nou dan zie ik liever die laatste. Scheelt een hoop schade aan paardenbenen