Goed wasmiddel om dekjes schoon te krijgen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeVivaldi

Goed wasmiddel om dekjes schoon te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:18

Hallo,
ik had een vraagje.. als ik mijn dekjes in de was gooi komen ze er meestal ongeveer net zo uit als dat ik ze er heb ingestopt.
Mijn vraag is: hebben jullie een wasmiddel die jullie altijd gebruiken waar de vlekken er goed mee uit gaan?
Ben erg benieuwd!

Groetjes

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:19

Ik breng mijn dekjes naar de stomerij.
Kost maar een paar euro en je hebt de rommel niet in je wasmachine zitten.
Enne....ze komen als nieuw terug.

AnkeVivaldi

Re: Goed wasmiddel om dekjes schoon te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:20

Ohja dat kan natuurlijk ook :D bedankt voor de tip!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:44

Ik gebruik het vloeibare wasmiddel van de Lidl. De dekjes komen brandschoon uit de wasmachine!
Let er wel op dat je niet teveel dekjes in de wasmachine stopt, of ze eventueel op de hand (of in de machine) voorwast.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:46

Bedankt :)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:47

ik heb hetzelfde probleem weleens. Misschien is de stomerij helemaal geen gek idee!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:48

Wat shout (hoop dat ik het goed schrijf) erop. Dat wrijf je gewoon op de vlekken, dan gewoon met normaal wasmiddel in de wasmachine en dan komen zelfs mijn witte dekjes er keurig uit...

Stomerij, misschien een stomme vraag van mij maar wordt dat geen heel duur grapje? Mijn dekjes gaan, zeker in de zomermaanden bij fanatieke trainingen (veel zweten) iedere week in de was...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:49

Is echt ideaal. Heb er nu ook weer een dekje liggen.
Gister gebracht, morgen halen. En weer een dekje wat als nieuw is.

Wat betreft de kosten van de stomerij. Ligt er natuurlijk al hoeveel dekjes je hebt.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:50

Ja dat van de stomerij bedacht ik me ook (ik heb namelijk ook heel veel dekjes met vlekken erin, en zo'n optelsom wordt behoorlijk wat geld, maar misschien wel een optie voor een paar waarbij er veel vlekken inzitten)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:48

Hier gaan ze gewoon in de wasmachine, en ze komen er weer als nieuw uit hoor := . Hoeveel doe je er bij elkaar in dan? want als je er teveel indoet wordt het niet schoon ;)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:32

Ik doe 1of 2 dekjes samen in de wasmachine. Gewoon met 2 dopjes goedkope wasmiddel. En ze komen er elke keer weer schoon uit. Wel was ik ze in de zomer na 3 a 4x rijden en in de winter 1x per week. Bij mij zijn ze dan ook nooit echt ontzettend smerig.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 21:52

Wel gewoon 1 tegelijk.. maar de vlekken zitten er vaak nog in, misschien moet ik het me moeder dan maar aanrekenen hahah ;)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:20

Ik doe 1 dekje + 4 bandages in de machine, met meer krijg ik ze niet meer schoon. En dan gewoon met het wasmiddel wat ik toevallig staan heb (Dash, Bonux, ...). Alleen bij mijn witte dekjes doe ik er van dat spul bij ... euhm... "Blan" ofzoiets? Worden ze stralend wit van (nee, van Dash niet, ondanks de reclame! Leugenaars!)
Stomerij doe ik enkel met dekens... Willow zijn dekje kan ik maar 1 of 2 keer gebruiken, en die werkt elke dag. Mush werkt 4x per week, doet ook 2 keer met een dekje, en bij Margriet wissel ik zelfs elke keer... Doe zelf de rekensom maar,lol.
Heb wel een aparte wasmachine voor paarden was... Een afdankertje van iemand, kan geen kookwas meer doen maar verder gaat ie nog prima!

Mijndochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:34

Ik deed het altijd zoo eerst helemaal afspuiten met koud water en daarnaa in de wasmachinee,
maar idd denk ik dat de stomerij veel beter is!

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:53

Ik ga ze altijd eerst stofzuigen en dan doe ik 1 dekje in de machine met ariel.. wordt niet altijd even schoon maar was ze ook op 30 graden en dan voor nog voorwas of extra spoelen ofzo..
Maar eerst stofzuigen scheelt heel erg

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:01

Ik heb een speciale borstel (van Kieffer dacht ik) waarmee ik perfect alle haren eraf krijg.

Dan 2 dekjes tegelijk in de trommel, samen met bandages en eventuele onderlappen (in een wasnet).

Ik doe, afhankelijk van hoe vies de dekjes zijn, lang of kort programma op 40 graden. Wordt alles perfect schoon mee! Ik probeer een aantal paardenwassen achtereen te draaien, daarna spoel ik de machine zonder wasmiddel op heetste stand om haren en overtollig wasmiddel te verwijderen.

Ik was altijd met Robijntje, hoofdwas en wasverzachter (vloeibaar).

Aldi wasmiddel gaat bij mij alles heel muf van ruiken!

Ik gebruik mijn pads trouwens niet een maand lang achtereen, gooi ze al na een aantal keren gebruiken (zweten van het paard) in de wasmachine dus komen bij mij eigenlijk nooit vlekken in die er met een normaal wasje niet uit gaan…

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:02

Gewoon vaker in de was doen??
Meteen na 2 keer rijden.. hoppakee in de wasmachine.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:40

Tip voor zwarte zadelvet vlekken, goed invrijven met water een een redelijke hoeveelheid dreft afwasmiddel en even laten weken, na een half uurtje nogmaals goed wrijven en zo de machiene in. Dan lost het vet namelijk goed op en was je die er ook uit :j

Ik was nooit meer dan 1 dekje/pad per keer, ze worden toch minder schoon heb ik gemerkt.
Verder gewoon het wasmiddel dat ik toevallig heb staan.(wel voor mijn suede pads altijd vloeibaar, ivm witte waas die we anders nog wel eens achter wil blijven)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:02

Bedankt voor de tips :) De vlekken zijn meestal inderdaad van het zadelvet.

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:40

Vanish! Werkt ook prima. Ook voor Witte rijbroeken aan te bevelen.

Wikki13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:12

Ik heb gewoon een wasmiddel van de AH.

Je kan biotex op de vlekken doen, dat helpt ook.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:33

Ik was ze vrij vaak, waardoor er blijkbaar geen hele erge vlekken in komen. Heb mijn eigen wasmachine en centrifuge, dus ik krijg geen gemopper over haar in de wasmachine, heerlijk! Kan zo vaak wassen als ik wil, en lekker alles er in gooien. Doe vaak 1 dekje en een set peesbeschermers bij elkaar in, flink wat wasmiddel, heb nooit een vast merk, en dan word het wel schoon. Bij erge vlekken wat van dat speciale poeder voor vlekken (geen idee hoe het heet eigelijk) erbij, werkt prima!

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:49

wij hebben thuis een 2dehands wasmachine aangekocht speciaal voor al het paarden en honden gerief, met al die haren en zo... Wij gebruiken gewoon vloeibaar wasmiddel (geen wasverzachter), het merk verschilt van wat ik meebreng uit de winkel. Ik steek er vaak zadeldoek en singels in, ze komen er altijd proper uit...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:27

Ik heb zelf de vieste dekjes (bijna) schoon gekregen, dit gingen om dekjes die leken grijs maar waren onderstussen lichtblauw of zalmroze :P

Zo doe ik het:
Wij hebben zo'n bouw zuiger hiermee zuig ik de haren eraf, maar eerst ga ik er met een ijzere of ruberen rosborstel over heen om al het aangekoekte (zo deed ik het met de smerigste pads!!) zweet en haren eraf te halen. Na het zuigen zag de onderkant er al weer redelijk uit.

Vervolgens pleur ik 3 sjabrakjes of 2 Pads in de wasmachine, en bij heel smerige sjabrakjes doe ik een voorwas. Ik was gewoon 30 graden en gebruik gewoon het was middel dat net in huis is. En soms vanish (topmiddel!). En toen kwam ik er achter dat 1 pad niet zand kleurig was maar wit _O-

veralover9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:34

ik heb laatst een hele vieze deken in de was gegooid en ik gebruik van een pot waar op staat (driehoek en) dat is heel goed spul want dat smeer ik er helemaal op maar dan moet je eerst de deken goed nat maken anders wil het niet uitsmeren zodat het beter werkt maar dat gebruik ik dus