Ik wil graag een nieuw zadel, omdat ik een zadel zoek met meer steun. Op zich geven Hulsebos zadels wel veel steun, maar ik vind bijvoorbeeld het ainsley zadel van mijn zusje fijner. Deze geeft voor mijn gevoel meer steun en daardoor voel ik mij dan zelfverzekerder. Nu wil ik graag mijn Hulsebos dressuur zadel inruilen! Binnenkort wil ik naar zoon zadelverkoper. Ik zal daar ongeveer voor een 2e hands zadel 650 euro moeten betalen.. Mijn eigen zadel wil ik daarop inruilen, maar ik heb echter geen flauw idee hoeveel mijn zadel nog waard is!
Er zit een beschadiging op het zadel waardoor hij minder waard zal zijn. Het leer is op 1 plek gebarsten, volgens mijn instructrice komt dit omdat het zadel opgevult moet worden..
Het kan dus zo zijn dat ik daar kom en die beste man verteld mij dat het zadel nog maar 100 euro waard is bijvoorbeeld.. dan zou ik dat zo kunnen geloven heb geen flauw idee van die prijzen.. Dus ik vroeg mij af kan iemand mij hiermee verder helpen? (A)
Dat scheurtje in de kussens is nl van teveel zweet, en de zweetbladen zijn ook behoorlijk omgekruld.. Als er daadwerkelijk een nieuwe vulling in moet, en de inruiler dat ook doet ( ik doe dat standaard bij een inruil-zadel), moet je dat wel in je achterhoofd houden.
Ik zou persoonlijk 400 euro voor dit zadel geven.
ankyy
Geplaatst: 23-04-09 15:52
Door een zadelmaker laten taxeren Die weet het beste wat je zadel nog waard is, want die ziet veel 2e handse zadels en weet dus die weet waar die op moet letten.
Barvrouwke
Geplaatst: 23-04-09 15:55
Zet hem maar eens op marktplaats. Je zal zien dat er enorm op die hulsebosjes geboden wordt.