hoe lederzeep gebruiken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

hoe lederzeep gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:28

misschien een hele stomme vraag hoor maar ik heb een blok lederzeep gekregen, en nu wilde ik deze gaan gebruiken voor het invetten..
alleen heb geen vlauw idee hoe. moet ik het erop vrijven met water en dan veer afvegen :S
hopelijk dat iemand het ff kan uitleggen zodat ik zeker weet dat ik het goed doe.

Liselot

Re: hoe lederzeep gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:31

lederzeep gebruik je niet voor het invetten, maar voor het schoonmaken. daarna moet er dus nog vet op je zadel anders droogt het uit.

je maakt een sponsje nat, daarmee ga je over het blok heen tot het licht schuimt en dan kan je over je zadel met je spons.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:34

ik heb er ook in gezet VOOR het invetten als in dat dat eerste gebeurt en dan nog invetten ;)
maar tnx ik wil de het gewoon ff zeker weten

Liselot

Re: hoe lederzeep gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:35

haha, verkeerd gelezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:06

LiSSy schreef:
lederzeep gebruik je niet voor het invetten, maar voor het schoonmaken. daarna moet er dus nog vet op je zadel anders droogt het uit.

je maakt een sponsje nat, daarmee ga je over het blok heen tot het licht schuimt en dan kan je over je zadel met je spons.

Haal de zeep er ook weer vanaf, daarna. Zeep is puur voor het schoonmaken, als je het op je leer laat zitten sluit het de boel teveel af.
Leer mag best wel een beetje nat worden, als je het zadel daarna maar goed droog maakt, met een zeem bv.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 15:25

Bourrelier schreef:
LiSSy schreef:

Haal de zeep er ook weer vanaf, daarna. Zeep is puur voor het schoonmaken, als je het op je leer laat zitten sluit het de boel teveel af.
Leer mag best wel een beetje nat worden, als je het zadel daarna maar goed droog maakt, met een zeem bv.

ja dat wist ik ;) maar toch bedankt voor de waarschuwing