Gevoelige huid en neus -> Halster/neusnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Gevoelige huid en neus -> Halster/neusnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:26

Mijn haflinger heeft een witte neus, zoals de meesten, en die verbrand natuurlijk in de zomer. Aangezien ik niet in staat ben om elke dag 3x langs te gaan om die neus in te smeren met zonnebrandcreme heb ik sinds vorig jaar een field relief muzzle. Maar daarentegen heeft ze in de zomer ook een superdun huidje achter haar oren waardoor ze nu al een korstje achter haar oor heeft zitten. Ze heeft normaal een anky halster om op de wei, dus vrij zacht onderlegd en schoon zodat hij niet schuurt. Maar ook dit wordt m dus niet.

Wat kan ik het beste doen? Is een halster met bont veel zachter of wordt dat als het ouder wordt ook hard en onprettig voor de gevoelige huid? Niks om haar neus doen vind ik eigenlijk geen optie, ik zie liever niet de korsten en de vellen er aan hangen :)
Nou leek de Kensington Bug Eye me wel wat, maar ook deze is niet zacht onderlegd waardoor ze toch weer problemen zal krijgen achter de oren?
Wat denken jullie?

Judje

Re: Gevoelige huid en neus -> Halster/neusnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:11

Zelf heb ik nu zo'n 2 jaar een Scapa halster en het bont blijft tot nu toe mooi zacht.
Mijn zus had vroeger goedkoop bont en dat werd wel snel vies en hard.

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:20

en je kan niet zelf aan die Kensington Bug Eye achter de oren een bontje maken?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:25

Ik ben echt zoo niet handig :+
Maar sloop je het masker niet als je daar doorheen stikt? Anders is het opzich wel een goed idee ja..

Een scapa halster heb ik ook nog hangen, misschien kan ik die wel omdoen dan (maar dat is dr mooie/nette halster :') )

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:35

Je kunt toch ook zo'n los bontje kopen, wat je eromheen zou kunnen doen? Dat zit dan vast met klittenband bijvoorbeeld :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:23

VSW-->HAR

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 08:26

Ja maar die zijn niet lang genoeg, het zit echt naast de oren, precies waar zo'n bontje eindigt := (zou ik er twee aan elkaar moeten naaien) Bovendien vraag ik me dan dus af of dat niet vies en zweterig wordt in de zomer waardoor je júíst schuurplekken krijgt?

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:08

Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-04-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ter illustratie zijn max. 2 foto's zichtbaar geplaatst toegestaan.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:19

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:12

Ja halsters kan ik je wel aanbevelen.
Harry horse heeft fleece halster en lamicell en Equiteme.
[In mijn profiel onderaan staan ze.]

Helpt heel goed, en is niet zofel met bont dat je je paard nietmeer ziet :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 08:51

Dat fleece van de scapa en de HH is te kort, ik heb nu een BR 4-ever horses om, maar omdat die bandjes zo dun zijn schuift die meer :=

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:58

Kan je niet zelf crea bea zijn, en alleen een neusnetje omdoen? Of moet je persee een halster?

Dat je alleen het neusnetje omdoet. Moet je wel wat knutselen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:59

De pony op stal heeft ook een heel gevoelig huisje+wit neusje. Halsters van o.a. Eskadron en Hh zijn te stug, ook al lijken ze zacht onderlegd.
Ze heeft sinds 5 jaar een Bucas halster en nooit meer schuurplekjes gehad!!! Superding!

Zo'n heel masker lijkt me overigens erg fijn! (en dan kan het halster ook uit in de wei)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 09:02

Hoe wil je dat neusnetje zonder halster om doen? :P

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:03

Ik heb liever zo'n masker zonder dat de oren ingepakt zijn, maar wél met neusnetje........ daar moet ik maar even voor zoeken.

Eurostar halster vind ik ook erg fijn en zacht onderlegt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:04

Zo natuurlijk is het niet dat de neus verbrand :n Probeer de oorzaak eens te achterhalen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 09:14

Splash_ idd ik ook, maar dan kan je ook nog altijd de oren er af knippen toch? En dat weer met bont onderleggen evt := (als ik uit vind of ik dat uberhaupt kan :+ )

Lenneke_ jij verbrand toch ook met de hele dag in de zon zonder insmeren oid? Een huid zonder pigment verbrand nou eenmaal lijkt me. Het is bij haar gelukkig ook niet zo dat de korsten er aan hangen, maar het wordt wel rood en dat vind ik al onprettig genoeg voor haar.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:52

Ik smeer mijn appaloosa trouwens níet in! Hij word deze zomer 4, en is vrij roze met zwarte vlekken op zijn neus, én rondom zijn ogen. Vorig jaar is hij 1x wat verbrand, met een enkel korstje, en wat velletjes. Op die plekken heb ik sudocreme gesmeerd, verder heb ik het erbij gelaten en hij is niet meer verbrand, de hele zomer niet.

Toch kan het niet goed zijn continue die straling op een roze neus, maar dat is mijn mening.

BrittKitt, dat zou kunnen maar ik ben echt niet handig genoeg om het zelf met bont te gaan onderleggen :=

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:03

BrittKitt schreef:
Lenneke_ jij verbrand toch ook met de hele dag in de zon zonder insmeren oid? Een huid zonder pigment verbrand nou eenmaal lijkt me. Het is bij haar gelukkig ook niet zo dat de korsten er aan hangen, maar het wordt wel rood en dat vind ik al onprettig genoeg voor haar.

Dat dacht ik ook altijd en ik bleef de witte neus van mijn paard braaf meerdere keren per dag insmeren. Tot ik erachter kwam dat z'n lever niet 100% functioneerde. Dat is opgelost en sindsdien heb ik geen één keer meer hoeven smeren.