Slofteugel vastmaken aan ringen van het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ostacey

Slofteugel vastmaken aan ringen van het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:10

Hallo,

Vorige week was ik op een stal, en daar reed iemand met een slofteugel die was vastgemaakt aan de ringen van het zadel. Die ringen die aan de bovenkant van sommige zadels zitten. Wat ik nou mij afvroeg wat is hier het nut van? En wat wil je hier mee bereiken?
Ik wilde het nog aan die persoon vragen maar nadat ik in de kantine was geweest had ik haar niet meer gezien.

Groetjes Stacey

ankyy

Re: Slofteugel vastmaken aan ringen van het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:00

De slofteugel is bedoeld om het paard makkelijker aan de teugel te rijden en je hebt dan wat meer te zeggen. Maar eigenlijk is het niet de bedoeling om hem vast te maken een de ringetjes van het zadel, want dan voelt het paard constant dat het tegengehouden wordt. Je moet hem zelf in je handen houden en dan kun je als het paard nageeft zelf ook ontspannen. ;)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:03

Ostacey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:07

@ankyy; Ze had haar slofteugel gewoon in haar handen, maar dan door het bit en dan i.p.v. tussen de benen van het paard vast gemaakt aan de ringen van het zadel.
@Dniez; Ik snap de werking van een slofteugel wel, maar niet het nut van aan de ringen van het zadel i.p.v. tussen de benen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:33

op die manier wordt een paard niet naar beneden gedwongen, maar meer opgericht denk ik... Hetzelfde als een bijzet aan de longe...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:57

--> HAR

Miran_roulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:36

Lijkt me niet helemaal de juiste manier van met een slof rijden. Zo heeft ze minder speling als het paard nageeft. Waarschijnlijk wil ze hem erg graag nageeflijk krijgen.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:47

Sommige paarden gaan met een slof tussen de benen veel te diep lopen (kin op de borst, opkrullen zeg maar), en om dat te voorkomen kun je de slof hoger vastmaken.
Bijvoorbeeld bovenaan de singel, onder de zweetbladen, of zoals jij het omschrijft, helemaal bovenaan het zadel, al is dat imo niet erg ideaal.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:40

Wolkje schreef:
Sommige paarden gaan met een slof tussen de benen veel te diep lopen (kin op de borst, opkrullen zeg maar), en om dat te voorkomen kun je de slof hoger vastmaken.
Bijvoorbeeld bovenaan de singel, onder de zweetbladen, of zoals jij het omschrijft, helemaal bovenaan het zadel, al is dat imo niet erg ideaal.

Duidelijk :j

Maar idd, bovenaan het zadel is wel erg hoog, waardoor je kans hebt dat je paard juist gaat tegenwerken..

Beetje raar.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:39

Je ziet zo vaak mensen klote met een sloft. Vroeger maakte ik me er zo kwaad over! Heb me eigen er maar bij neergelegt...Ze denken het vaak toch allemaal wel te weten of zijn alleen maar prestatie gericht!