beugelrubbers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

beugelrubbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:45

ik ben op zoek naar een paar beugelrubbers.. gewoon van die simpele universele dingen voor als ik ga rijden..
maar nu zag ik dat je gewone rechte hebt, maar ook schuine

waar dienen schuine rubbers nou voor? en wat is het fijnste rijden?

Palmera

Re: beugelrubbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:47

Lijkt mij dat dat dient voor de stand van je voet in de beugel. Heb me er verder nooit in verdiept hoor, maar lijkt mij het meest logische. :D

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:49

Schijnt ervoor te zorgen dat je tenen meer naar binnen gaan staan, heb zowel rechte als schuine gebruikt maar ik kan me niet herinneren dat ik echt veel verschil heb gevoeld eerlijk gezegd..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:50

femke27 schreef:
Lijkt mij dat dat dient voor de stand van je voet in de beugel. Heb me er verder nooit in verdiept hoor, maar lijkt mij het meest logische. :D

ik ook niet haha
rijd sinds vandaag op de manege op een ander paard.. en die heeft een zadel met beugels zonder rubber.. en dat vind ik wel fijn want ik raak snel mijn beugels kwijt.. dus vandaar de vraag :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 06:38

Schuin zorgt voor een andere stand van je voeten. Of die positief of negatief is, wordt over gediscussieerd. Maar wat zeker is, is dat je wel je gewrichten raar van belast. Ik krijg er binnen een uur last van mijn knieën en enkels van, en zo zijn er meer van.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 06:43

Die schuine blokjes kunnen imo nooit goed zijn voor je enkels of knieen, ik heb dus gewoon rechte blokjes.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:41

Die schuine blokjes zijn vreselijk. Het doet zeer aan je voeten en uiteindelijk zit je met rechte blokjes nog steeds even beroerd omdat je met die schuine dingen niet zelf je voeten/benen in de goede houding leert houden, dat doet het beugelblokje namelijk voor je. Het is beter voor je rijden én voor je voeten/benen om gewoon te lessen bij een goede instructeur ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 16:59

oke... dus gewoon maar rechte bestellen dus :P

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:47

Ik zou voor de rechte gaan als ik jou was inderdaad,schuin is echt niet goed voor je gewrichten en kan zelfs slijtage veroorzaken..