Bruin tuig vragen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Bruin tuig vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 22:59

Mijn paard krijgt binnenkort een nieuw zadel, en die is verkrijgbaar in bruin en zwart. Ik denk dat bruin heel leuk staat op hem, en ik vind bruin tuig ook super mooi. Maar nu ik wat aan het rond kijken ben naar andere bruine spullen, valt het me vies tegen wat er te vinden is. Er zijn ook nog allemaal verschillende kleuren bruin, en het heet allemaal anders.. Het zadel wat ik ga kopen is chocolade bruin, maar dat is dan weer een benaming die ik verder nergens tegen kom.. Het is wel de bedoeling om een zadel voor het leven aan te schaffen, dus ik wil van te voren goed nadenken wat ik doe qua kleur. Als ik hier bijvoorbeeld niets bij kan krijgen, houdt ik het liever op zwart, dan heb ik dat probleem niet.

Vandaar dat ik hier even informeer.. Waar halen jullie je bruine tuig vandaan? Overal en nergens, of zijn er echt adressen die meer als anderen hebben?

Verder ben ik ook benieuwd welke kleur dekjes jullie onder bruin hebben :+ Ik ben er nog niet helemaal uit wat mooi bij elkaar staat. En hebben jullie alles bruin, of alleen het zadel? Ik ben benieuwd!

Bubsj

Re: Bruin tuig vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:13

Overal en nergens. :j

Maar aan bruin tuig is juist in deze tijden ontzettend makkelijk te komen. De kleur chocobruin, waar jij nu voor gaat, helemaal. Als je dat niet kan vinden, kan je bij wijze van ook geen zwarte vinden ;)

Alleen een bruin zadel kan natuurlijk echt niet :P

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 23:19

Haha maar ik heb echt goed gezocht! Ben bij divoza geweest, nou dat was allemaal zwart of donkerbruin. Verder heel wat webshops afgestruind, viel me ook vies tegen.. Nou heb ik nog 3 winkels in de planning staan om te gaan kijken, maar zo op het eerste gezicht viel het aanbod me enorm tegen!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:31

Wat versta jij onder choco dan? Want dat is donkerbruin, echt echt donkerbruin :) Om welk merk zadel gaat het?

Ik kom vrijwel in elke webshop bruintuig tegen, merken die het oa verkopen: Kieffer, HKM, HH, Br, Rossner, Stubben (heel veel keus) Kentaur, IR (bonfire)...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 06:38

Gewoon goed zoeken en na een tijdje weet je precies welke kleur wat is en welk merk welke kleurnaam hanteert. Bij bruin kan alles qua kleurendekjes, dat is wat je er zelf mooi onder vind.

Koop je een bruin zadel, moet je imo ook een bruin hoofdstel!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 06:43

Ik heb een prestige doge tobacco, en daar heb ik het bruine hoofdstel van hh bij. Past perféct! Het is gewoon even zoeken, maar er is genoeg te krijgen! Ik heb zelfs een bruin hoofdstel met lage neusriem weten te vinden. Dat was pas zoeken... maar ik heb het.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:21

Bruintuig is makkelijk te vinden , bij ons is al het tuig bruin .En net als dat je met zwart tuig moet zoekennaar goed materiaal en pasvorm heb je dat met bruin tuig ook.(chocobruine dressuursingel lengte 1.30m heb ikeventueel voor je liggen)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:30

Het gaat om een startrekk dressuur, ik kan geen plaatje van het zadel in het bruin vinden, dus ik heb even een plaatje van het ijslanderzadel genomen, ik ga er van uit dat de dressuur dezelfde kleur heeft..

http://www.startrekk.de/media.php?typ=o&id=50

Ze noemen het chocolade bruin, maar het is vrij licht! Geloof niet dat ik echt op die benaming aan kan. Maar goed, ik moet gewoon beter zoeken dus :+

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:43

Havanna van Stubben lijkt me daar erg goed bij passen (rode). :) Dit zadel ik eerder redwood/havanna met choco. Weet je zeker dat die van jou ook 2 kleurig is?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 15:36

Haha geen idee, daar staat ook gewoon chocolade bij, net als bij deze. Maar mijn zadel heb ik nog niet op de foto gezien, daar zijn geen foto's van in het bruin. Ik ben maar van deze kleur uit gegaan, omdat het dezelfde soort zadels zijn, en de kleuren ook hetzelfde heten. Ik zal de leverancier even bellen, wel goed om te weten idd of ik op dezelfde kleuren kan rekenen. Dan kan ik dan gaan kijken of wat ik er bij wil, erbij te vinden is, en dan beslissen. Ik ben er eigelijk al uit dat ik bruin wil, maar blijf twijfelen. Ook of het wel bij mijn paard past enzo.. Ik vrees dat er ook geen testzadel is in het bruin, dus het is echt een gokje.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:40

Ik denk dat je qua prijzen beter overal een beetje je ogen open kunt houden. Bij de een is hetzelfde bruine zadel een stuk duurder als bij de ander zo ook met hoofdstellen, vóóral met hoofdstellen e.d ! Overigens vind ik qua kleuren van dekjes bij bruin tuig toch wel pastel kleuren het leukst staan. Bruin is in principe al wat opvallender dan zwart dus dan zou ik het rustig houden.

Nookie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:58

Heeft de winkel waar je je zadel wil kopen zelf geen hoofdstellen? Je kan bij veel winkels/fabrikanten ook hoofdstellen/martingalen/singels in dezelfde kleur bestellen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 07:34

zorro schreef:
Het gaat om een startrekk dressuur, ik kan geen plaatje van het zadel in het bruin vinden, dus ik heb even een plaatje van het ijslanderzadel genomen, ik ga er van uit dat de dressuur dezelfde kleur heeft..

http://www.startrekk.de/media.php?typ=o&id=50

Ze noemen het chocolade bruin, maar het is vrij licht! Geloof niet dat ik echt op die benaming aan kan. Maar goed, ik moet gewoon beter zoeken dus :+

daar moet je deze bij nemen:
Afbeelding

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 07:43

Ik snap wat je bedoelt hoor. Bij een zwart zadel is het zo veel simpeler om een bijpassend hoofdstel te vinden omdat er maar één kleur zwart is. Ben zelf ook op zoek naar een singel en hoofdstel voor bij mijn Rossner Atlanta maar met name een goed hoofdstel vinden is echt moeilijk vind ik. Maar goed het staat dan ook wel veel gaver dan zwart tuig :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:23

bij die kleur past havana het mooiste denk ik

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:29

de kleur van die startrek is niet heel moeilijk, marengo en dobert passen daar heel mooi bij qua kleur.

volgens mij is mijn hulsebos dezelfde kleur en daar heb ik een marengo hoofdstel bij.

en inderdaad wat ymke zegt, als je een tijdje verder bent ken je alle kleuren bruin van zo ongeveer alle merken uit je hoofd :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:30

Oh heb jij hem dan wel eens in het 'echt' gezien lissy? Ik heb namelijk alleen de zwarten gezien, en de bruine niet. Dat maakt ook het ook weer lastiger om te kiezen. Maar bedankt voor de tips allemaal, ik weet nu in ieder geval op welke merken en kleuren ik kan zoeken!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:34

jup, heb hem een keer gezien :j kleur lijkt sprekend op het plaatje wat jij geplaatst hebt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:38

de donkere stukken van het zadel is choco bruin, de lichtere vlakken vind ik meer havana bruin.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:50

hij is melkchocoladebruin met een zweempje rood erdoor :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:56

Ik heb nu een chocobruin chamberlain dressuurzadel laten maken omdat ik negro te snel naar het zwart vind neigen. Heb er wel een negro hoofdstel bij, maar die valt wat lichter in de kleur negro vind ik zelf..
Kleuren zijn makkelijk te vinden, maar meestal moet je wel alles laten bestellen.
Het is natuurlijker veeeeeel mooier dat bruin :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:57

tegenwoordig hangt er ook veel bruin in de winkel.
Als ik kijk wat er nu hangt en toen ik 5 jaar geleden begon met mijn bruine zadel kun je het meeste al wel zo mee nemen tenzij je bijzondere wensen hebt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:01

Ja, toen der tijd moest ALLES wat je wilde in het bruin besteld worden. Als je geluk had, hadden ze wel bruine beugelriemen en dan van 1 merk, daar bleef het bij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:03

ik moet meestal wel nog bestellen, maar ik heb altijd precies in mijn hoofd wat ik wil hebben en dat hebben ze dan vaak net niet op voorraad. de ruitersportzaak kent mijn telefoonnummer inmiddels al uit het hoofd :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:10

enige wat ik gemerkt heb is dat ze meer bruin met zilver hebben hangen als bruin met messing.