welk zadel kiezen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bosmonster

welk zadel kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:27

hoi,

ik word echt helemaal gek van mezelf |o . dat ff ten eerste...
vorig jaar heb ik mijn paard gekocht en daarbij een mooi ainsley dressuurzadel meegekocht. was wel zo handig om direct een zadel te hebben, die zowel op het paard goed past en daarbij best lekker zat. dat zit het nog steeds, maar toch twijfel ik.. ik ben namelijk een echte recreatieruiter en cross graag door de bossen. persoonlijk vind ik mn ainsley niet erg prettig zitten om in volle galop over de zandpaden te gaan. in de bak ermee rijden is prima, maar vind buiten weinig steun aan de kniewrongen.
ondertussen ben ik behoorlijk desparate.... had mn zadel hier al te koop aangeboden, maar al vrij snel uit de vrekoop gehaald, omdat ik echt niet meer weet wat ik dan voor zadel wil.
kunnen jullie mij vertellen met welk zadel jullie het fijnst buitenritten maken?
heeeeellll erg bedankt alvast voor jullie reacties!!!

groetjes, gefrustreerd bosmonstertje...

Rosemaryx

Re: welk zadel kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:28

Gewoon een veelzijdigheidszadeltje? Tenminste, daarmee rijd ik. Je hebt volgensmij ook nog wel van die speciale voor buitenritten maar dat moet je even opzoeken.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:45

heb een paar veelzijdigheidszadels mogen passen van de ruiterzaak waar ik kom, maar die lagen allemaal krap bij zn schouders. mss gewoon verkeerde maat zadel meegekregen? maar lees ook wel eens dat vzh's zoiezo wat krapper zitten bij de schouders. er past wel wintec met blauwe boom op, maar die vind ik zo hard zitten en het kunststof piept gruwelijk met mn lederen rijlaarzen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:25

Kijk eens of je hier of daar eens op een Massimo Trail kunt rijden.

Dit is een heel comfortabel zadel met goede wrongen, maar zonder de grote ronding die een vzh zadel aan de voorkant heeft.

Het zadel is dus zeg maar een combi tussen dressuur en vzh. De rechte zweetbladen van een dressuurzadel, de wrongen van een vzh en een goed doordacht ontwerp.