Welk zadel past er op onze pony????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BeaJessie

Welk zadel past er op onze pony????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:34

Ik ben een nieuwe bokker en weet nog niet zo goed hoe het werkt.

Ik heb een D-pony gekocht. Het zadel dat ik erbij krijg is niet meer zo goed. Ik wil een ander zadel kopen. Nieuw of gebruikt. Hoe weet ik welke maat ik moet hebben. De pony is ong 1.49 m hoog en normaal gebouwd. Mijn dochter is 8 jaar, 133 m hoog. Ikzelf zal ook af en toe op de pony rijden, ik ben 1.75 hoog.

Hoe zit dat met inches en boommaten.

Wie kan mij raad geven?

Bij voorbaat dank.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:35

Niemand kan je raad geven via de computer. Daar spelen zoveel factoren een hele belangrijke rol in, die niet via de pc te beoordelen zijn.
Het beste zoek je een goede zadelmaker, vertelt deze je wensen en laat hem langskomen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:36

Je moet de zadelmaker laten komen met een aantal zadels. Je moet dan als je haar spreekt deze informatie zeggen, dan komt de zadelmaker met een aantal zadels die hij gaat passen. Moet je eventjes rijden en that's it!

Tessebes

Re: Welk zadel past er op onze pony????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:44

Ik zie dat je uit Rhoon komt, dus op naar Sta-Rho en daar informeren! Ik ga er vanuit dat zij ook aan huis komen passen.

Cadaz

Re: Welk zadel past er op onze pony????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:19

ik zou sowieso een 18 inch nemen
zal voor je dochter wel te groot zijn maar als je kleiner doet pas je er zelf al gauw niet in

of als je erg slank gebouwt bent een 17 - 17,5 inch

over boommaat kan ik je niet verder helpen dat zul je echt doormiddel van passen moeten doen

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:57

Silence schreef:
Niemand kan je raad geven via de computer. Daar spelen zoveel factoren een hele belangrijke rol in, die niet via de pc te beoordelen zijn.
Het beste zoek je een goede zadelmaker, vertelt deze je wensen en laat hem langskomen.

Dat kan je inderdaad niet via de computer zeggen, want iedere pony is anders, ik zou inderdaad ook een zadelmaker laten komen of iemand anders die ervaring heeft met zadels passen. Succes!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:38

_Daniella schreef:
ik zou sowieso een 18 inch nemen
zal voor je dochter wel te groot zijn maar als je kleiner doet pas je er zelf al gauw niet in

of als je erg slank gebouwt bent een 17 - 17,5 inch

Het lijkt me niet dat een 18 inch gaat passen op een pony van 1.49, zal denk ik maximaal iets van 16,5/17 of heel misschien 17,5 zijn, alleen weet ik niet of je daar zelf nog inpast.