Ik heb ook een Myler met sleuven gehad, en die klapte om toen ik de bakstukken en de teugels aan de binnenste randjes maakte van de sleuven. (ik had hem juist gekocht vanwege de sleuven) Toen ik ze (bakstukken en teugels) aan de buitenste randjes had bevestigd ging het beter. Je kunt uiteraard ook je bakstukken en teugels gewoon aan de bitring vastmaken, de sleuven zijn voor een hefboomwerking. Als je het bit gewoon uittest zou ik juist die sleuven NIET gebruiken Veel succes ermee!
Waarom wil je die met sleuven en niet gewoon de trensvorm? In mijn profiel staat hoe je een myler met shanks goed aan het hoofdstel doet (bij mijn quarter).
Bakstukken moet je door de sleuven doen, anders gaat het bit fout in de mond liggen. De teugels is eigen keuze, door de sleuven heb je een iets sterkere inwerking. Zo is het mij destijds verteld door de vertegenwoordiger van Myler. Als het het bit is wat ik denk dat je hebt, is de bedoeling van dit bit dat je je paard laag kunt instellen (lekker over de rug kunt rijden), zonder dat deze gaat hangen. Om je paard wat hoger in te stellen en meer in het dressuur frame zeg maar, zijn ze m.i. ongeschikt.