Peesbeschermer met coolpack erin

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Peesbeschermer met coolpack erin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 21:40

Ik heb van iemand gehoord dat er peesbeschermers bestaan waar een soort coolpack of gel inzit. Je legt de beschermer in de vriezer, het coolpack of de gel bevriezen en daarna kan je de beschermer meteen omdoen om het been te koelen. Weet iemand of dit (nog) bestaat en waar je dit kunt kopen? Ik bedoel niet de bescherming van Indra waar je 2 coolpacks inschuift.

Bedankt!

Anoniem

Re: Peesbeschermer met coolpack erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 06:48

ik weet het zo niet welke site ze te koop zijn. maar kijk eens op een aantal eventing site's daar zullen ze die vast hebben

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 06:54

Die zijn van het merk Indra. Ik heb er zelf een maar ben er niet heel tevreden over. Het been koelt lang niet zo goed als dat je het afspuit. http://www.indrahorse.com/coolpack.html veel ruitersportzaken verkopen het wel.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:09

Podiumzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:54

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:02

Je kunt ook een coolpack in een 3 in 1 beschermer doen evt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:09

Rosemaryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:35

Ik heb ze ook van Indra. Ben er niet zo tevreden over. :)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:35

een oud stalgenootje deed bij haar paard een bandage om, en daar de slag in mee rollen. Maar dan moet je paard natuurlijk wel stil blijven staan. Zelf heb ik geen ervaring met de 'koelingpeesjes' maar ben zelf meer van het afspuiten.. Gebruik mn koelingpacks alleen bij noodzaak.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:38

wij hebben recool "beschermers"deze koelen 48 uur lang na even in het water geweest te zijn

geen kans op bevriezings verschijnselen etc
met meerdere dravers stallen (stal benen bv ) en peesblesures
goede ervaringen mee
zijn wel duurder maar gaan dan ook lang mee en zijn veilig in gebruik

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:41

nickyu, werken ze 'echt' 48 uur. Of zijn ze met 48 uur zo warm als het paard/omgeving zelf? Een coolingpack blijft ook niet zo erg lang koud. Hoe kan het dat deze wel zo lang koud blijven?

* heb een merrie met herstellende peesblessure. Maar koel nog wel, vandaar mn interessen ;) *

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 14:59

Bedankt allemaal voor de antwoorden! Mijn paardje staat sindskort op een manege en vind de wasplaats nogal spannend. Voorheen spoot ik altijd haar been af (ze heeft een peesblessure) maar nu lukt dat even niet. Bovendien is er altijd een wachtrij voor het afspuiten en dan is haar been inmiddels alweer te veel opgewarmd. Ik koel het nu met 2 coolpacks met een bandage eromheen, gaat inprincipe goed. Maar van de week schrok ze ergens van en zakte de bandage ietsje af waardoor ze hem uit wilde schoppen. Vandaar mijn idee van een peesbeschermer. Nu lees ik dat die peeskoelers max. 20 min. koelen, terwijl ik minimaal 20 min. moet koelen. Schiet nog niet op. De recools vind ik echt te duur...

Op bokt kwam ik ook nog de tip tegen om van die ijsblokzakjes in te vriezen, been te bandageren, 2 zakken ijsblokzakjes tegen het been aan en vast bandageren. Kost niks :D dus ga dat nu maar uitproberen, misschien zakt het dan niet af en blijft het langer koud dan de coolpacks. (Vind toch dat die de temperatuur van het been aannemen na een tijdje)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:35

Ik koel met blessures meestal met een groot formaat coolpack onder een 3 in 1 beschermers, kun je ze ook makkelijk even mee weg zetten en blijft best lang koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:26

ShadowFax schreef:
Bedankt allemaal voor de antwoorden! Mijn paardje staat sindskort op een manege en vind de wasplaats nogal spannend. Voorheen spoot ik altijd haar been af (ze heeft een peesblessure) maar nu lukt dat even niet. Bovendien is er altijd een wachtrij voor het afspuiten en dan is haar been inmiddels alweer te veel opgewarmd. Ik koel het nu met 2 coolpacks met een bandage eromheen, gaat inprincipe goed. Maar van de week schrok ze ergens van en zakte de bandage ietsje af waardoor ze hem uit wilde schoppen. Vandaar mijn idee van een peesbeschermer. Nu lees ik dat die peeskoelers max. 20 min. koelen, terwijl ik minimaal 20 min. moet koelen. Schiet nog niet op. De recools vind ik echt te duur...

Op bokt kwam ik ook nog de tip tegen om van die ijsblokzakjes in te vriezen, been te bandageren, 2 zakken ijsblokzakjes tegen het been aan en vast bandageren. Kost niks :D dus ga dat nu maar uitproberen, misschien zakt het dan niet af en blijft het langer koud dan de coolpacks. (Vind toch dat die de temperatuur van het been aannemen na een tijdje)

ik denk dat dit veeel minder lang koud blijgt als coolpacks en verder zou ik bang zijn voor bevriezings verschijnselen... lijkt mee niet de oplossing... persoonlijk zou ik voor Recools gaan ondanks dat deze erg duur zijn zijn ze wel het beste voor je paard en dat is wat je wil denk ik toch ?