Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sies schreef:helaas nog geen foto maar dat is deze
http://www.agradi.nl/product?sc=Paarden&hc=Apotheek&pid=4038058&sssc=Doorbloeding+%26+Koeling&ssc=Spieren%2C+Pezen+en+Gewrichten
*
dus ga dat nu maar uitproberen, misschien zakt het dan niet af en blijft het langer koud dan de coolpacks. (Vind toch dat die de temperatuur van het been aannemen na een tijdje) ShadowFax schreef:Bedankt allemaal voor de antwoorden! Mijn paardje staat sindskort op een manege en vind de wasplaats nogal spannend. Voorheen spoot ik altijd haar been af (ze heeft een peesblessure) maar nu lukt dat even niet. Bovendien is er altijd een wachtrij voor het afspuiten en dan is haar been inmiddels alweer te veel opgewarmd. Ik koel het nu met 2 coolpacks met een bandage eromheen, gaat inprincipe goed. Maar van de week schrok ze ergens van en zakte de bandage ietsje af waardoor ze hem uit wilde schoppen. Vandaar mijn idee van een peesbeschermer. Nu lees ik dat die peeskoelers max. 20 min. koelen, terwijl ik minimaal 20 min. moet koelen. Schiet nog niet op. De recools vind ik echt te duur...
Op bokt kwam ik ook nog de tip tegen om van die ijsblokzakjes in te vriezen, been te bandageren, 2 zakken ijsblokzakjes tegen het been aan en vast bandageren. Kost niksdus ga dat nu maar uitproberen, misschien zakt het dan niet af en blijft het langer koud dan de coolpacks. (Vind toch dat die de temperatuur van het been aannemen na een tijdje)