Schockmohle sports hoofdstellen voor pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Brenniej

Schockmohle sports hoofdstellen voor pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 20:54

Ik wil graag een nieuw hoofdstel voor mijn pony kopen. Ik moet een heel zacht hoofdstel hebben. Mijn pony is een schimmeltje met een heel dun velletje en hij heeft nogal snel last van schuurplekken van het hoofdstel (achter de oren bijv.) In de winter heeft hij daar nog meer last van. In de winter hang ik dan ook me hele hoofdstel vol met bontjes. Nu ben ik toe aan een nieuw hoofdstel en was op de schockemohle sports hoofdstellen gestuit. Ik vind het hele mooie hoofdstellen en het sprak mij vooral aan omdat het zacht aanvoelde en het mooi onderlegd achter de oren was. Nu twijfel ik tussen de 'Virginia' en de 'Stochholm S'. In vind de virginia wat mooier omdat die een hele dikke neusriem heeft. Maar ik vroeg mij af of die niet te dik is voor mijn pony. Die is 4 cm ongeveer denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Wie heeft er goede (of slechte natuurlijk) ervaringen met deze hoofdstellen? En welke denk je dat mooier staat op deze pony?

Ezmee

Re: Schockmohle sports hoofdstellen voor pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:40

Mooi spul en een onderdeel Passier meen ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:55

Misschien is het Barefoot Contour hoofdstel dan ook wel een optie voor je...?

Die is anatomisch gevormd achter de oren en op de neus en wellicht kan dat de schuurplekken ook wel voor een deel voorkomen.

Is ook heel zacht leer èn nog eens heel zacht onderlegd , en met een vrij brede hoge neusriem :)

Er staat een stukje verderop toevallig een topic over :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:15

Ik heb sinds september de London R van Schockemöhle, alleen heb ik de mexicaan vervangen door een gecombineerde neusriem.

Het is een fijn hoofdstel, blijft mooi maar is niet heel erg zacht. Maar dat hangt ook wel van het onderhoud af, denk ik. :o Dat stukje achter de oren is wel mooi zacht.

Persoonlijk hou ik van een wat smallere neusriem, dus ik zou gaan voor de Stockholm. Maar over smaak valt niet te twisten. ;)

Harry's Horse heeft overigens ook hoofdstellen met een onderlegd kopstuk, weet niet wat de kwaliteit daarvan is trouwens.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:11

Heey, mijn schimmelruin heeft ook een gevoelig huidje, ik ga binnenkort de Barefoot Contour kopen.

Kijk anders even bij mijn topic over dit hoofdstel, daar staan ook foto's bij.
[HAR] Iemand ervaring met het Barefoot Bitloos Contour hoofdstel?

Dit hoofdstel is overigens zowel met als zonder bit te gebruiken. dus ook perfect voor buitenritten met een tussenstop op een plekje met gras bijvoorbeeld ;)

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:15

Heeft je pony maat cob of pony?
Kan me vergissen, maar geloof niet dat schockmohle pony hoofdstellen maakt.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 22:15

Hij heeft gewoon een Cob maat. Het is een D-pony.