Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
unamie schreef:Een betere manier is het zadel uit elkaar te halen en dan de boom te verbreden,
maar de meeste zadelmakers hebben hier weinig of geen ervaring mee zodat het alsnog misgaat (kosten zijn rond de 100/200) euro
BrittKitt schreef:Hoe zit dat dan eigenlijk met zadels die wel verbreedbare bomen zeggen te hebben, zoals massimo?

Bourrelier schreef:unamie schreef:Een betere manier is het zadel uit elkaar te halen en dan de boom te verbreden,
maar de meeste zadelmakers hebben hier weinig of geen ervaring mee zodat het alsnog misgaat (kosten zijn rond de 100/200) euro
En dan nog heb je de kans dat ie scheef wordt![]()
Je weet nl niet of je het zadel er waterpas op hebt gelegd, dit is puur het oog van degene die het doet.
, meten tig keer na en kijken weer ik hoevaak of het zadel wel goed ligt voor ze beginnen)aafje87 schreef:Ik ben ondertussen in bezit van een sommer, die wordt gewoon breder geperst(bourrelier, deze waterpassen wel, meten tig keer na en kijken weer ik hoevaak of het zadel wel goed ligt voor ze beginnen)
Overigens mag een sommer maar door 2 personen in nederland officieel van sommer verbreed worden met behoud van de garantie.
Er zijn genoeg fabrikanten die de mogelijkheid bieden, laat het alleen wel door de fabriek doen of door een gecertificeerd persoon van de fabriek(waardoor garantie behouden blijft)
Oa passier, stubben, prestige, sommer bieden de mogelijkheid om dit tegen gereduceerd tarief te doen in de fabriek.
weet jij dat toevallig?