Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Chocotof schreef:Verder zou ik het zadel wat niet optimaal ligt er echt niet opleggen.

Chocotof schreef:Misschien is het dan een optie om voor 2 goedkopere zadeltjes te kijken. Bijvoorbeeld een wintec voor dressuur of springen?
Lotte1990 schreef:Ik zou deze nog 1 keer aan laten passen en het er dan mee uit houden tot je genoeg gespaard hebt voor een kwalitatief leren zadel wat helemaal op jou paard aangepast wordt.
Fluctueert je paard zo in spieren/vet/lichaamsbouw of is het echt de wintec waar het aan ligt?

Chocotof schreef:Kun je anders niet eens met je paard naar een ruiterzaak toe rijden? Grote ruiterzaken hebben meestal een hoop tweedehands zadels liggen kun je mooi even een middagje passen?
Whitepanther schreef:Ik zou ook geen 2e hands gaan nemen. Ik zou het nou maar gewoon meteen goed doen.... en ohja als je nog niet gereden hebt: opstappen met een krukje want ik wil niet dat mijn zadel ook nog scheef wordt op dat gekke paard van jou

...