Schumacher hoofdstellen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GWENNx

Schumacher hoofdstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:04

Heeft er iemand ervaring met de schumacher Münich?
Ik zag deze op de site van Schumacher, het is een rondgenaaid hoofdstel met een laké neusriem en frontriem.
Wat is jullie ervaring met dit hoofstel? Slijt het laké niet makkelijk?
Heeft eriemand een foto van dit hoofstel op een paard?

Pashon

Re: Schumacher hoofdstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:06

dit hoofdstel ken ik niet uit eigen ervaring. de Schumacher kwaliteit vind ik echt top, maar hier betaal je ook voor.
Heb nooit problemen gehad, met scheurend leer of afbrekende gespjes of dergelijke.
Heb het hoofdstel 3 jaar gehad en daarna doorverkocht met het paard waar ik het voor had (was een paard van 1.85 en het hoofdstel paste niet op mijn andere paard, vandaar) en weet van de mensen dat ze het hoofdstel nu nog gebruiken (3 jaar later) en het nog steeds in top staat is.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:18

Schumacher hoofdstellen zijn echt van super kwaliteit inderdaad :j

Ik heb zelf een zwarte (met blauw onderlegd) te koop wegens overgang naar bruin tuig,
maar anders was hij zeker niet weg gegaan. Het leer is heel mooi en soepel en de hoofd-
stellen zitten super in elkaar :j

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:25

Dankje voor de reacties.
Enkel bij de Schumacher Münich gaat het me vooral om het laké, dat lijkt me heel kwetsbaar?
Als iemand hier ervaring met heeft hoor ik het graag.
Natuurlijk is het ook altijd leuk om wat van andere Schumacher hoofdstellen te horen :o :)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:19

Ik heb geen ervaringen met laké, maar wel met de Schumacher-hoofdstellen. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Schumacher (zowel zadels als hoofdstellen). Mede daarom zou ik niet twijfelen aan de kwaliteit van dit laké-hoofdstel! :)

donnathebest

Re: Schumacher hoofdstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:33

geen ervaring maar het is super mooi leer van een super kwaliteit

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:41

Helaas geen ervaring mee. Ik zou heel graag die lichtblauwe onderlegd willen hebben maar dan wel 2e hand want nieuw vind ik hem iets te prijzig 8)7 Ik heb hem bij divoza een paar keer vast gehad :9 Ik had via marktplaats die van CaylinnMae op het oog maar zij heeft hem in cobmaat en ik heb voor mijn paard toch echt een Full nodig ;( Jammer dat je ze zo weinig 2e hands ziet. Maar dat zegt toch wel iets over hoe blij iedereen ermee is. :D

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:58

dit is mijn schumacher stang trens hoofdstel met lakleren neusriem ;)

lakleer moet je (en mag je ook alleen) poetsen met lakleerolie, verder alleen geregeld schoonhouden met een vochtige doek.

zoals je ziet heeft dit hoofdstel alleen een lakleer neusriem, ik vond dit zelf al blingbling genoeg.
heb wel het originele rondgenaaide frontdeel er weer aan gedaan, vond ik zelf wat chiquer staan en wat rustiger

Afbeelding

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 18:34

@lolclubDankje, vindt je hoofdstel echt prachtig, dat lak ziet er super uit! Nog mooier dan op de Schumacher-site zelf!

@Claudia78, erg jammer, misschien kan je het hoofdstel vragen voor verjaardag ofzo? Zou de cob niet passen als je er gaatjes bijmaakt?

*Edit: Schrijffout