Eskadron peesbeschermers Allround

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cisss

Eskadron peesbeschermers Allround

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 18:24

Hee Bokkers!

Aangezien ik over een tijdje misschien eens een oefencrossje wil rijden, ben ik aan het rondkijken naar beenbescherming. Ik heb met springen en dressuur gewoon peesbeschermers om. Nu zie ik veel op SGW wedstrijden van die crossbeschermers die snel op de 200 euro zitten. Voor paar oefencrossjes vind ik het niet nodig om deze aan te schaffen. Maar nu zag ik dus de Eskadron Allround waar de prijs nog te overzien is. Maar ik heb ze nergens in maat pony/cob kunnen vinden. Iemand enig idee of Eskadron deze bescherming in kleiner maatjes maakt? En zijn deze beschermers geschikt voor crosswedstrijden of raden jullie mij liever iets anders aan? Dat mag natuurlijk ook!

De Eskadron Allround
Afbeelding
Afbeelding

Precies hetzelfde heb ik bij peesbeschermers voor achter. Van die extra langen. Deze heb ik ook nog nooit in pony/cob gezien. Ook iemand enig idee of deze bestaan?

De lange peesbeschermers voor achter.
Afbeelding

Groetjes, Ciska

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:47

Ik heb de Eskadron Allround ook, maar ik cross niet :P , rij alleen dressuur.
De voorkant van deze beschermers is soepel, terwijl de peeskant juist hard is (net als een peesbeschermer), daar zit dus een soort van extra plaat in. Voor het aantikken van de hindernissen lijken mij deze dus niet zo geschikt. Ik heb hier wel echte Cross beschermers liggen van Style. Die zijn inderdaad een stuk duurder, maar voor de cross wel beter geschikt. Daar zit namelijk ook aan de voorzijde een harder stuk wat de benen beschermd bij het aantikken van de hindernis.
Hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. Je zou kunnen kijken in een ruitersportzaak wat zo nog meer aan beschermers hebben liggen en wat geschikt zou kunnen zijn voor de cross.

Edit: qua maatvoering weet ik het niet. Volgens mij kun je bij Eskadron alleen alles in ponymaat bestellen, maar niet in maat cob.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 19:13

Wanja schreef:
Ik heb de Eskadron Allround ook, maar ik cross niet :P , rij alleen dressuur.
De voorkant van deze beschermers is soepel, terwijl de peeskant juist hard is (net als een peesbeschermer), daar zit dus een soort van extra plaat in. Voor het aantikken van de hindernissen lijken mij deze dus niet zo geschikt. Ik heb hier wel echte Cross beschermers liggen van Style. Die zijn inderdaad een stuk duurder, maar voor de cross wel beter geschikt. Daar zit namelijk ook aan de voorzijde een harder stuk wat de benen beschermd bij het aantikken van de hindernis.
Hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. Je zou kunnen kijken in een ruitersportzaak wat zo nog meer aan beschermers hebben liggen en wat geschikt zou kunnen zijn voor de cross.

Edit: qua maatvoering weet ik het niet. Volgens mij kun je bij Eskadron alleen alles in ponymaat bestellen, maar niet in maat cob.

Bedankt! Ik dacht dat de Eskadron ook een vrij harde buitenkant had. In de meeste ruitersportzaken hier in de buurt hebben ze niet echt mooie crossbeschermers, laat staan in pony.

Ja, Eskadron valt volgens mij ook wel zo ongeveer als een cob, en Pony van BR past ook prima! :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:14

ik raad je eskadron allround niet aan

bij mij gingen er 2 paar kapot
bij mijn zusje ook
en waar ik stage loop zijn ze ook niet te spreken over deze peesbeschermers.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:36

Ja klopt ook :j , ze hebben een harde buitenkant, maar dus alleen op de pees en niet aan de voorkant waarmee je eventueel een hindernis aantikt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:48

De Eskadron Allrounds zijn even duur als een set crossbeschermers, en die zijn nog een stuk veiliger ook :)
In crossbeschermers zit een kunststof plaat, die beschermt als het paard iets aanraakt. In gewone beschermers (peesbeschermers, de eskadron allrounds, de eskadron cross-country's) zit allemaal niet zo'n plaat. De Allrounds zijn op internet voor de voorbenen 66 euro, en voor de achterbenen ongeveer 72. Bij elkaar dus voor een set 138 euro. Crossbeschermers kun je kopen op www.canter-equipment.nl. Deze webshop is van Canter hier op bokt. Ik koop hier al mijn crossspullen, omdat het echt een super service is! Je kunt de beschermers gewoon passen, en als ze niet goed zitten mag je ze gewoon terugsturen of ruilen. De goedkoopste crossbeschermers van Canter zijn de WoofWear Brushing Boots, voor 23 euro (voorbenen). Die zijn geschikt voor beginnende crossers, maar voldoen niet op hoger niveau. Zelf zou ik toch gewoon gaan voor echte goede, zoals de NEW crossbeschermers. Die heb ik zelf ook, de NEW X-Country Lite. Voorbenen 74 euro, achter 78. Op een set krijg je korting, dus dat wordt 145 euro. Nog geen 10 euro duurder dus dan de Eskadron Allrounds, maar wel echt goede beschermers! Alle crossbeschermers zijn trouwens in kleine maatjes te krijgen. Als je nog meer informatie wilt, vraag je het maar hoor :)

sharonalover

Re: Eskadron peesbeschermers Allround

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:25

Ik heb 2 jaar geleden ook wat oefencrossjes en 2 crossen gereden met mijn paardje. Ik reed met gewone peesbeschermers. Voor bijv. wat oefencrossen kan dit best :j natuurlijk beschermen crossbeschermers beter, maar als je eerst eventjes een beetje wilt kijken of het wat is, kom je met peesbeschermers al een heel eind :j .
Meestal ga je op zo'n eerste crossles toch lage sprongetjes doen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:48

Het kan wel, maar uiteindelijk is een bezoek van de dierenarts toch een heel stuk duurder dan een set crossbeschermers ;) Je kunt je crossbeschermers ook gewoon met springen gebruiken, dan liggen ze niet voor een paar keer per jaar in de kast.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:29

de allrounds zijn niet in pony/cob te krijgen. Volgens mij de lange achterbeenbeschermers ook niet.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:45

Klopt, allebei alleen in full :)

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 16:25

_Lott schreef:
ik raad je eskadron allround niet aan

bij mij gingen er 2 paar kapot
bij mijn zusje ook
en waar ik stage loop zijn ze ook niet te spreken over deze peesbeschermers.

Oh, dat is niet zo fijn. Maar bedankt voor je reactie! :)

Snoekiej schreef:
De Eskadron Allrounds zijn even duur als een set crossbeschermers, en die zijn nog een stuk veiliger ook :)
In crossbeschermers zit een kunststof plaat, die beschermt als het paard iets aanraakt. In gewone beschermers (peesbeschermers, de eskadron allrounds, de eskadron cross-country's) zit allemaal niet zo'n plaat. De Allrounds zijn op internet voor de voorbenen 66 euro, en voor de achterbenen ongeveer 72. Bij elkaar dus voor een set 138 euro. Crossbeschermers kun je kopen op http://www.canter-equipment.nl. Deze webshop is van Canter hier op bokt. Ik koop hier al mijn crossspullen, omdat het echt een super service is! Je kunt de beschermers gewoon passen, en als ze niet goed zitten mag je ze gewoon terugsturen of ruilen. De goedkoopste crossbeschermers van Canter zijn de WoofWear Brushing Boots, voor 23 euro (voorbenen). Die zijn geschikt voor beginnende crossers, maar voldoen niet op hoger niveau. Zelf zou ik toch gewoon gaan voor echte goede, zoals de NEW crossbeschermers. Die heb ik zelf ook, de NEW X-Country Lite. Voorbenen 74 euro, achter 78. Op een set krijg je korting, dus dat wordt 145 euro. Nog geen 10 euro duurder dus dan de Eskadron Allrounds, maar wel echt goede beschermers! Alle crossbeschermers zijn trouwens in kleine maatjes te krijgen. Als je nog meer informatie wilt, vraag je het maar hoor :)

Oke, naja, de Eskadrons zien er redelijk hard uit, wat dus niet zo blijkt te zijn. Geweldig, bedankt voor je site! Dat zijn inderdaad mooie prijsjes, ik denk wel dat ik daar wat ga bestellen, bedankt! :D

sharonalover schreef:
Ik heb 2 jaar geleden ook wat oefencrossjes en 2 crossen gereden met mijn paardje. Ik reed met gewone peesbeschermers. Voor bijv. wat oefencrossen kan dit best :j natuurlijk beschermen crossbeschermers beter, maar als je eerst eventjes een beetje wilt kijken of het wat is, kom je met peesbeschermers al een heel eind :j .
Meestal ga je op zo'n eerste crossles toch lage sprongetjes doen.

Ja, inderdaad! Gewone peesbeschermers heb ik ook wel. Maar mocht het ooit eens op echte crosswedstrijdjes uitlopen, dan zijn zulke beschermers wel handig. En ik vind dat oefencrossjes wel aardig op niveau zijn van echte SGW wedstrijdjes, wat ik hier dan om me heen zien bij de pony's. Maar bedankt voor je reactie! :D

Nathalie84 schreef:
de allrounds zijn niet in pony/cob te krijgen. Volgens mij de lange achterbeenbeschermers ook niet.

Bedankt voor je reactie. Hmm.. wel jammer dat er zo weinig te krijgen is in kleine maatjes.. :\

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 16:27

Snoekiej: Nog even een vraagje. Als je de Woofwear Brushing boots neemt, kun je deze dan ook voor achter gebruiken of raad je daar andere, hoger beschermers voor aan? :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:40

Ik heb eigenlijk niet gekeken naar de achterbeschermers. Als die bestaan kun je die best nemen. Je kunt ook Canter wel een pbtje sturen, die weet er meer van af dan ik :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:45

Cisss schreef:
Snoekiej: Nog even een vraagje. Als je de Woofwear Brushing boots neemt, kun je deze dan ook voor achter gebruiken of raad je daar andere, hoger beschermers voor aan? :)

Boven aan staat een tabelletje met maten. Daarboven staat Front (voor) en Hind (achter).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:47

Oh haha, dat had ik niet gezien. In dat geval kun je gewoon voor en achter nemen :)

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:07

LaFunkyJazz schreef:
Cisss schreef:

Boven aan staat een tabelletje met maten. Daarboven staat Front (voor) en Hind (achter).

Oh, haha. Beter kijken dus. Bedankt! :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:49

Ik ga met Snoekiej mee :j Ik heb een set 'echte' crossbeschermers, die net zoveel kosten als de Eskadron Allround en veel beter beschermen. Dit door de harde plaats die erin zit.

Mijn NEW's waren 135 euro als set en ik geloof dat de allround op 130 zit? Dan zou ik zeker voor de NEW's gaan.
Daarnaast heb je nog crossbeschermers die nog geodkoper zijn, ook met plaat.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 06:45

nou de allrounds zou ik niet doen, kijk maar in eea staan een paar die je gewoon gelijk zou weggooien.

Rosemaryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:32

Ik zal niet voor de Allrounds gaan, zoals anderen zeiden: gewoon voor de betere crossbeschermers gaan. Dierenarts is een stukje duurder he, haha. En het scheelt bovendien niet zoveel.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 15:43

'
rowo schreef:
Ik ga met Snoekiej mee :j Ik heb een set 'echte' crossbeschermers, die net zoveel kosten als de Eskadron Allround en veel beter beschermen. Dit door de harde plaats die erin zit.

Mijn NEW's waren 135 euro als set en ik geloof dat de allround op 130 zit? Dan zou ik zeker voor de NEW's gaan.
Daarnaast heb je nog crossbeschermers die nog geodkoper zijn, ook met plaat.

Oh ja, dat is bijna dezelfde prijs! Ja, dan ga ik zeker voor beter bescherming!! :)

cocktail schreef:
nou de allrounds zou ik niet doen, kijk maar in eea staan een paar die je gewoon gelijk zou weggooien.

Ik ga even kijken, niet fijn dat die dingen zo kapot zijn. :n

Rosemaryx schreef:
Ik zal niet voor de Allrounds gaan, zoals anderen zeiden: gewoon voor de betere crossbeschermers gaan. Dierenarts is een stukje duurder he, haha. En het scheelt bovendien niet zoveel.

Nouja, mijn vader is dierenarts. Dus zoveel duurder zal de rekening niet worden. :P Maar natuurlijk, je hebt gelijk! Altijd beter voorkomen!!