Boommaat n.a.v. Wintec boommeter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Boommaat n.a.v. Wintec boommeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 13:50

Sinds mijn paard weer regelmatig gereden word en in de bespiering komt, begint mijn zadel te klein te worden. Ik wil dus zo snel als mogelijk een andere hebben die weer goed past.
Nu heb ik van de ruitersportzaak een meetboog meegekregen van Wintec, waarmee je kunt bepalen welke kleur je voor je Wintec nodig hebt. Iets anders hadden ze niet. Kan ik hiermee ook de "gewone" maat bepalen? Of kan ik ergens vinden wat boommaat "medium" of "medium wide" etc, is? Of is het een kwestie van de centimeter erbij houden?

fjordnina

Re: Boommaat n.a.v. Wintec boommeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:19

Het beste gaat inderdaad gewoon met het meetlint ernaast leggen. De boommaat van Wintec en Thorowgood verschilt bijv. al iets.

Met een meetlint naast de meetboog van Wintec kun je ook met andere merken uit de voeten.

medium en medium wijd willen per fabrikant nogal eens verschillen. Of bedoelde je specifiek de boommaat medium en medium wide van Wintec? Dat is namelijk wel ergens op het internet te herleiden (via google moet dat te vinden zijn).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:19

Ik zoek dus een makkelijke manier om na te gaan welke maat zadel mijn paard nu nodig heeft.

Omdat ik die Wintec meter nu heb, vroeg ik me af of het daarmee niet makkelijk te meten was. Maar daar staan natuurlijk alleen de Wintec medium, medium wide etc. etc. op. Kan ik dan met een centimeter gewoon de ruimte daartussen meten, om op de normale maten van zadels te komen?

Of kan het makkelijker?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:20

Misschien heb je hier iets aan? weet niet of op die boog de kleuren vermeld staan?

Standaard versie :

Geel = 29 cm.
Groen = 30 cm.
Zwart = 31 cm.
Blauw = 32 cm.
Rood = 33 cm.
Wit = 34 cm.

Versie extra wide :

Roze = 35 cm.
Lila = 36 cm.
Paars = 37 cm.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 09:44

Hee super, kleuren staan inderdaad aangegeven, daar kan ik wat mee! Dank je!